داروی دیابت گزینه جدید کاهش وزن

به گزارش  سیناپرس به نقل از ایرنا، ترکیب سماگلوتید (Semaglutide) توسط شرکت دانمارکی Novo Nordisk ساخته شده است. ساختار شیمیایی این دارو بسیار شبیه به GLP-1 است. GLP-1 یک هورمون طبیعی است که نقش مهمی در کنترل اشتها در هیپوتالاموس مغز دارد و احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد.

محققان برای بررسی خواص دیگر دارو، آن را به مدت 12 هفته در 28 داوطلب چاق با شاخص توده بدنی 30تا 45 مورد بررسی قرار دادند. نیمی از داوطلبان از دارو استفاده کردند و نیمی دیگر دارونما دریافت کردند. در پایان دوره این افراد به مرکزی دعوت شدند تا وزن و ترکیبات بدنشان ثبت شود. در طول آزمایش از این افراد خواسته شده بود در هر وعده غذایی تا جایی بخورند که احساس سیری کنند. پس از دو هفته معلوم شد داوطلبانی که داروی سماگلوتید مصرف کردند، تمایل کمتری به غذاهای چرب داشتند و کالری مصرفی آنان در روز 24 درصد کمتر از داوطلبانی بود که دارونما مصرف کردند. از طرفی این افراد 11 پوند (5 کیلوگرم) وزن کم کردند.
مطالعات نشان می‌دهد این دارو میل به غذا و احساس گرسنگی را کاهش می دهد. نتایج این مطالعه درنشریه Diabetes, Obesity and Metabolism منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا