ورود اتومبیل اضافی به سنگاپور ممنوع شد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، از فوریه سال ۲۰۱۸ شهروندان سنگاپوری دیگر حق رانندگی با اتومبیل های جدید را ندارند و تنها می توانند از اتومبیل هایی استفاده کنند که قبل از تاریخ یادشده وارد این کشور شده باشد.

سنگاپور قصد دارد برای حل مشکل ترافیک در این کشور، میلیاردها دلار برای ارتقای زیرساخت های حمل و نقل عمومی هزینه کند و اجازه واردات و شماره گذاری خودروهای جدید را ندهد.

پیش از این هم مقامات سنگاپوری میزان واردات و استفاده از خودروها و موتورسیکلت های جدید را به رقم ۰.۲۵ درصد از کل رقم وسایل نقلیه موجود در این کشور محدود کرده بودند.علاوه بر این مالیات واردات خودرو و هزینه های ثبت آن در سنگاپور هم در سال های اخیر چهار برابر شده است.

جزیره سنگاپور تنها ۷۱۸.۳ کیلومتر مساحت دارد و ۱۲ درصد از این مساحت ناچیز نیز از جاده و خیابان تشکیل شده است. بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این کشور کوچک زندگی می کنند.

محدودیت یادشده تا سال ۲۰۲۰ باقی خواهد ماند و تا آن زمان ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه شخصی و کرایه ای وظیفه جابجایی مردم را بر عهده خواهند داشت. البته رانندگان می توانند وسایل نقلیه قدیمی را با وسایل نقلیه جدید جایگزین کنند، ولی خرید وسیله نقلیه تازه اضافی ممکن نخواهد بود. محدودیت یادشده تاکسی ها و اتوبوس ها را دربر نمی گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا