افزونه های جدید کروم برای افزایش سرعت کار شما

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،افزونه یا Extension ها در مرورگرها در واقع مانند ابزارهایی هستند که قابلیت هایی را به مرورگر اضافه می کنند. مرورگر گوگل کروم همچون مرورگر موزیلا فایرفاکس قابلیت استفاده از این افزونه ها را دارد. افزونه های مرورگر کروم متنوع و بسیار کاربردی هستند. کروم (Chrome) نیز کم کم به شهرت و اعتباری که برای آن پیش بینی می‌شد دست پیدا کرده است. کروم نیز همانند فایرفاکس، علائق و سلیقه‌های مردم را می‌داند. در فایرفاکس، به این افزونه ها Add-on گفته میشود. و در کروم آنها را به اسم Extension (افزونه) میشناسیم.

برای اضافه کردن یک افزونه به مرورگر کروم، باید بر روی شکلک تنظیمات کلیک کنید. سپس منوی Tools را باز کرده و از آنجا گزینه Extensions را انتخاب کنید. به این ترتیب لیست افزونه های مرورگر کروم را خواهید دید. برای اضافه کردن افزونه جدید، بر روی متن “Get More Extensions” که در پایین صفحه است کلیک کنید.

در صفحه ای که باز خواهد شد، می توانید اسم یا کاربرد افزونه مورد نظر خود را جستجو کنید تا کروم از بین افزونه هایی که امکان نصب آنها وجود دارد، گزینه مناسب را به شما نشان دهد. سپس افزونه مورد نظر خود را انتخاب و نصب می کنید.

روشی که گفته شد، روش جستجوی افزونه و نصب آن در کروم است. اما افزونه های مرورگر کروم که در اینجا در مورد آن‌ها بحث شده است، حاوی لینک نصب نیز می باشند. و شما می توانید به راحتی با کلیک بر روی لینک آنها، اقدام به نصب افزونه های مرورگر کروم کنید.

افزونه های مرورگر کروم

گوگل کیپ (Google Keep) سرویس یادداشت برداری گوگل است که به شما امکانات و ویژگی های خاصی را هدیه می دهد. گوگل کیپ تازه نفس , آنقدر جذاب است که شما بین دو راهی می مانید تا کدام دفترچه یادداشت را انتخاب کنید. اکنون تنها پس از گذشت یک ماه از ارایه این سرویس توسط گوگل , افرونه آن (Google Keep Extension) برای مرورگر کروم عرضه شده است تا دسترسی سریع و ساده تری را برای کاربران رایانه به ارمغان بیاورد. با نصب این افزونه شما می توانید سرویس گوگل کیپ را به صورت یک پانل جداگانه در یک پنجره کوچک popup در دسترس داشته باشید. برای دریافت و نصب افزونه Google Keep در حالی که مرورگر کروم باز است به فروشگاه کروم Chrome Web Store مراجعه کنید. سپس در پنجره ای که پیش رویتان قرار دارد بر روی گزینه “ADD TO CHROME” کلیک کنید. بعد از نصب افزونه مرورگر خود را دوباره راه اندازی کنید. اکنون قادر هستید با راست کلیک و انتخاب گزینه “Open Keep” به پانل سرویس گوگل کیپ خود دسترسی پیدا کنید. شما می توانید یادداشت جدید با تعیین رنگ و میزان اهمییت و لیست های جدید to-do lists خود را ایجاد کنید. همچنین امکان اضافه کردن عکس با در نظر گرفتن محدودیت های جزئی به یادداشت ها نیز فراهم شده است. برای دسترسی به سرویس Google Keep  تحت وب و از طریق هر مرورگری به حساب گوگل خود مراجعه کنید و برای دریافت نسخه اندورید فروشگاه گوگل را ببینید.

Papier

افزونه های مرورگر کروم

برخلاف سایر افزونه های مرورگر کروم، Papier هیچ کاری با تغییر صفحه تب جدید شما به یک داشبورد همه‌کاره ندارد و یک ابزار انگیزشی و الهام‌بخش هم نیست. در عوض کاری که این افزونه انجام می‌دهد، این است که صفحه تب جدید مرورگر شما را به یک ابزار ساده برای نوشتن یادداشت‌ها، افکار، ایده‌ها و … تبدیل می‌کند. با خالی کردن ذهن خود با نوشتن افکار و ایده‌ها در papier، قادر خواهید بود ذهنی آرام‌تر داشته باشید و با تمرکزی بهتر و منسجم‌تر به انجام کارها بپردازید. یا می‌توانید از این افزونه به‌عنوان یک هشداردهنده و یادآور کارها برای خود استفاده کنید؛ در هر زمان که وسوسه شدید تبی جدید باز کنید، یک هشداردهنده برای شما ظاهر می‌شود.

افزونه های مرورگر کروم

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که همیشه مشغول کار کردن بر روی مرورگر خود هستید، Jot می تواند کارهایتان را برای انجام دادن، به بهترین وجه ممکن فهرست بندی کند. فقط کافی است یک تب جدید را باز کنید و کارها و یادداشت های تان را به آن اضافه کنید تا بعدا به آن مراجعه کنید. این افزونه همچین دارای فونت‌های بزرگ است. صفحه تب جدید مرورگر به دفترچه یادداشت شما تبدیل خواهد شد. تصاویر پس زمینه این افزونه فوق العاده زیبایند، بنابراین Jot به غیر از وسیله ای برای یادداشت برداری، زینت بخش صفحه مرورگر شما نیز هست و یکی از جذاب‌ترین افزونه های مرورگر کروم شناخته می‌شود.

افزونه های مرورگر کروم

ممنتوم (Momentum) نسخه‌ی سبک‌تر Ultidash است. برخلاف افزونه‌های اشاره‌شده در بالا، ممنتوم باعث افزایش انگیزه برای انجام بهتر و بیشتر کارها در شما نمی‌‌شود و در عوض به شما کمک می‌کند که خونسرد و حواس‌جمع باشید. میزان بهره‌وری در افراد مختلف متفاوت است و این افزونه برای افرادی است که به یک محیط ساده و کوچک و کاربردی برای انجام کارها نیاز دارند.

افزونه های مرورگر کروم

گوگل برای جی‌میل خود یک بخش مخصوص مدیریت کارها (To Do list) طراحی کرده و آن قرار داده است. اما این بخش به معنای واقعی کامل نیست و هنوز جا برای پیشرفت دارد. Todoist یک افزونه کارآمد و حرفه‌ای بوده و به صورت هوشمند می‌تواند کارهای شما را در جی‌میل مدیریت و لیست کند. این افزونه می‌تواند کارهایتان را در موضوعات مختلف دسته‌بندی و مرتب کند. افزونه مذکور برای افرادی که به صورت حرفه‌ای و برای فعالیت‌های شغلی خود از جی‌میل استفاده می‌کنند بسیار مناسب است. پس از نصب این افزونه در مرورگر خود، پنجره‌ای در بخش پایین صفحه جی‌میل ظاهر می‌شود. در این بخش می‌توانید موارد مورد نظرتان را وارد کرده و دسته‌بندی کنید. این افزونه با تمامی پلتفرم‌ها (دسکتاپ و تلفن هوشمند) سازگار است و همچنین با استفاده از نسخه پولی به امکاناتی نظیر یادآورها دسترسی داشته باشید.

 

افزونه های مرورگر کروم

افزونه Taco در بین افزونه های مرورگر کروم یک سرویس کوچک است که از طریق افزودن به گوگل کروم قابل استفاده است و تب های جدید را برای شما به یک داشبورد همه کاره تبدیل خواهد کرد. این افزونه در واقع شبیه به یک حلقه نهایی برای task managing و دیگر سیستم ها است. Taco به شما این امکان را می دهد که ۳۰ کار به لیست کارهای خود اضافه کنید و تمام  امور آینده را برای خود یادآوری نمایید. این صفحه تمامی لینک ها و اعلان ها را در خود جای می دهد و دیگر نیازی به باز کردن منوهای مختلف برای بعضی کارها نیست. Taco ابزاری بسیار ساده است و لینک های مورد علاقه شما را در پایین صفحه نشان می دهد. علاوه بر این، کار های آینده شما را در پانل سمت چپ نشان می دهد که قابل ویرایش هستند. برای اضافه کردن به لیست کارها نیز می توانید از ویژگی drag & drop استفاده کنید؛ علاوه بر این، امکان خروجی گرفتن از آن ها با فرمت PDF نیز امکان پذیر است. از دیگر امکانات آن می توان به دسترسی به ایمیل و چاپ صفحه لیست کارها اشاره کرد.

افزونه های مرورگر کروم

زمان‌های زیادی پیش می‌آید که برای انجام کارمان در حال وب‌گردی هستیم و ناگهان با صفحاتی جالب و خواندنی مواجه می‌شویم، اما چون ادامه کار و تکمیل کار فعلا ضروری‌تر به نظر می‌رسد مجبور می‌شویم قید آن مطالب را بزنیم. اگر به مقالات و مطالب سایت‌های مختلف علاقه دارید و دوست دارید در زمان استراحت و به صورت آفلاین آن‌ها را مطالعه کنید افزونه Pocket در میان افزونه های مرورگر کروم حرف زیادی برای گفتن دارد. همین مطلب که در حال مطالعه آن هستید می‌تواند اولین صفحه‌ای باشد که در پاکت شما ذخیره خواهد شد. تمام کاری که نیاز است انجام دهید نصب کردن این افزونه بر روی گوگل کروم و ثبت نام در آن است. اپلیکیشن پاکت همچنین برای سیستم‌ عامل‌های مختلف به صورت رایگان در دسترس است.

Refind

افزونه های مرورگر کروم

ابزارهای متعدد برای نشانه گذاری صفحات وجود دارد، اما ممکن است بعدا آنها را پیدا نکنید. این جایی است که Refind در میان افزونه های مرورگر کروم می خوش می‌درخشد. علاوه بر صرفه جویی در نشانک‌های خود و ذخیره آن‌ها در فضای ابری، این صفحات زمانی که در نتایج جستجو Google شما ظاهر می شوند، برجسته می شوند، و این باعث می شود که موارد و منابع موجود در گذشته کشف شود.

 

افزونه های مرورگر کروم

خوانندگان RSS برای نگه داشتن زبانه ها در وبلاگ هایی که دنبال می کنند، مفید هستند، اما اگر صفحه زمانی به روز شود، به هشدار در زمان واقعی نیاز دارد. این افزونه به شما اجازه می دهد تا هر صفحه را به یک لیست اضافه کنید که برای تغییرات دائما نظارت می کند و به شما اطلاع خواهد داد که چه زمانی چیزی را جابجا می کند. به عنوان یک خبرنگار، من از صفحه مانیتور برای پیگیری وبلاگ های فن آوری استفاده می کنم تا بتوانم سریع اخبار را انتخاب کنم – اما شما همچنین می توانید چیزهایی مانند سهام و نرخ ارز و فروش و فروش محصولات را دنبال کنید. خصوصا این افزونه زمانی مفید است که ویژگی و فرمت مورد بحث صادرات باشد که به شما اجازه می دهد تمام URL های سایت هایی را که همراه با همکارانم دنبال می کنید به اشتراک بگذارید.

 

افزونه های مرورگر کروم

افزونه عالی برای قرار دادن متن، آرم ها و گرافیک های جذاب در تصاویر برای فیس بوک، توییتر، نمایش مشخصات عمومی و پست های Pinterest است. آسان ساختن عناصر مختلف در ارتباط با این افزونه آسان است و حتی یک کتابخانه عظیم شامل بیش از ۶۰۰،۰۰۰ عکس پس زمینه و همچنین قالب ها برای کمک به شما برای شروع کار وجود دارد. این افزونه به شما اجازه می دهد تا هر تصویری از وب را برای شروع کار انتخاب کنید و همچنین دسترسی به ابزارهای افزونه از هر نقطه با یک کلیک بسیار آسان است. این افزونه کاملا رایگان است و شما هیچ مبلغی بابت استفاده از آن پرداخت نمی‌کنید.

 

افزونه های مرورگر کروم

برای استفاده از این افزونه کافیست با توجه به مرورگر خود از لینک مربوطه این افزونه را دریافت و نصب نمائید پس از نصب در نوار بالای مرورگر خود آیکون N را مشاهده خواهید خواهید نمود که با کلیک نمودن بر روی آن قادر به انتخاب یک حالت دلخواه برای ذخیره تصویری از صفحه اینترنتی میباشید: به عنوان نمونه با انتخاب Entire Page تصویری از کل صفحه گرفته میشود و با ظاهر شدن نوار ابزاری امکان ویرایش تصویر با امکاناتی بسیار خوب در دسترس شما قرار می گیرد. پس از اعمال تغییرات دلخواه بر روی تصویر، در نهایت با کلیک بر روی گزینه Done حالتهای مختلفی برای ذخیره سازی آن ظاهر می گردد از جمله ذخیره در کلیپ بورد، ذخیره در فضای ابری و یا ذخیره بر روی سیستم لوکال و … و یا پرینت.

 

افزونه های مرورگر کروم

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که اصلا StayFocusd چیست و چه کاربردی دارد؟ این افزونه یکی از افزونه های مرورگر کروم است به شما کمک می کند که برای یکسری از وب سایتهایی که همیشه وارد آن می شوید زمان تعیین کنید. مثلا یک ساعت در توییتر یا یک ساعت در فیس بوک. بعد از مدت زمان مشخص شده برنامه دسترسی شما را به سایت محدود می کند و با اینکار متوجه می شوید که باید به کار دیگری رسیدگی کنید.  ابتدا این برنامه را دانلود و بر روی مروگرتان نصب کنید. آیکون برنامه در سمت راست صفحه فعال می شود که شبیه یک ساعت می باشد. بر روی آیکون برنامه کلیک کنید. صفحه تنظیمات برنامه همانند تصویر زیر فعال می شود. در سربرگ اول می توانید مدت زمانی که برای دسترسی به یک وب سایت می باشد را مشخص کنید. در سربرگ Active Days روزهایی که می توانید برای فعال بودن و وبگردی معین کنید را می توانید تعیین کنید. در سربرگ Active Hours می توایند یک محدوده زمانی برای فعال بودن در اینترنت و وبگردی بین سایهای مشخص شده مشخص کنید. در سربرگ blocked sites و Allowed Sites می توانید یکسری از سایتها را مسدود یا دسترسی به آنها را فعال کنید.

 

افزونه های مرورگر کروم

Noisli افزونه‌ای برای مرورگر کروم است که منتخبی از صداهای منحصر به فرد طبیعت را در خود جای داده است؛ در این افزونه دیگر نیازی به باز نگه داشتن یک تب مرورگر برای پخش صداهای طبیعت نیست. در افزونه‌ی Noisli قابلیت ترکیب صداها و پخش از طریق نوار اکستشن‌ها فراهم شده است. همچنین تایمری در آن تعبیه شده که به راحتی می‌توانید زمان پخش صداهای مورد علاقه‌ی خود را تنظیم کنید. اگر از مرورگر کروم استفاده نمی‌کنید تنها کافیست به وب‌سایت Noisli مراجعه کنید تا به صداهای مختلف طبیعت دسترسی داشته باشید.

 

افزونه های مرورگر کروم

در میان افزونه های مرورگر کروم با نصب افزونه RescueTime می توانید بفهمید که به چه میزانی کار شما در محیط مرورگر پربار بوده است. سایت RescueTime به میلیونها سایت یک ضریب مفید بودن اختصاص داده است و با استفاده از این ضریب می تواند میزان مفید بودن کار شما را اندازه گیری کند. البته اگر ماوس یا صفحه کلید شما برای مدت ۲ دقیقه غیر فعال بماند این افزونه دیگر به ثبت زمانی که در آن سایت هستید اقدام نخواهد کرد. علاوه بر این می توانید جزییات زمان صرف شده در سایتهای مختلف را ببینید و خودتان کار را مدیریت کنید.

افزونه های مرورگر کروم

کروم را باید در زمره‌ یکی از پرمصرف‌ترین مرورگرهای اینترنتی قرار داد. در صورتی که از این مرورگر استفاده می‌کنید و عادت دارید تا تب‌های زیادی را در این مرورگر باز کنید، پس با مشکل مصرف بالای حافظه روبرو شده‌اید. اخیرا افزونه‌ای برای رفع این مشکل توسعه یافته است. این افزونه به صورت موقت تب‌هایی از مرورگر کروم را که استفاده‌ای از آن نمی‌شود، غیرفعال می‌کند تا مصرف حافظه کاهش یابد. این افزونه The Great Suspender نام دارد. با استفاده از افزونه‌ی The Great Suspender می‌توان تب‌های مرورگر کروم را از ۲۰ ثانیه تا ۳ روز در حالت غیرفعال نگه داشت. به بیان بهتر با استفاده از این افزونه می‌توان چندین تب در مرورگر کروم را باز کرد، بدون آنکه مشکلی از نظر کاهش سرعت کامپیوتر در اثر مصرف بالای حافظه‌ی رم ایجاد شود.

Tab Snooze

افزونه های مرورگر کروم

اگر شما عادت دارید که تب های زیادی را بر روی مرورگر تان باز کنید و این باعث بی نظمی و شلوغی مرورگر‌تان می شود، با این افزونه می توانید همه آنها را ببندید و بعدا هر وقت که دوباره به آنها نیاز داشتید، آنها را برگردانید.

OneTab

افزونه های مرورگر کروم

یکی از کاربردی‌ترین افزونه های مرورگر کروم افزونه OneTab است که ضمن آنکه ابزاری مناسب برای مدیریت تب‌ها تلقی می‌شود، در کاهش مصرف رم در این مرورگر تأثیر بسزایی دارد. شما می‌توانید با ‌این افزونه ‌چندین تب را در یک پنجره مدیریت کرده و هر یک از آن‌ها را ‌جداگانه یا در قالب یک گروه بازیابی کنید‌. افزونه ای فوق العاده برای مدیریت تب ها و کاهش مصرف RAM در گوگل کروم این افزونه البته تنها منحصر به مدیریت تب و حافظه رم نیست، بلکه کاربران می‌توانند مجموعه‌ای از تب‌ها را با ‌استفاده از آن با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. همچون همیشه برای اضافه کردن این افزونه باید به فروشگاه کروم به آدرس زیر رفته و ‌آن را ‌روی مرورگر خود نصب کنید.

Checker Plus

افزونه های مرورگر کروم

افزونه Checker Plus For Gmail به کاربران اجازه دیدن اعلانیه‌های جیمیل بدون باز کردن آن در یک سربرگ یا پنجره را می‌دهد. هشدار به صورت یک آیکون در کنار نوار آدرس در هر سربرگی که باشید قرار می‌گیرد. این برنامه همچنین به کاربر اجازه جواب، حذف، آرشیو و ارسال پیام جدید از طریق یک پنجره در سربرگ کنونی را می‌دهد. همچنین قابلیت دریافت اعلان‌های صوتی را دارا است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا