واکسیناسیون 450 کودک کار، علیه هپاتیت B دراستان تهران و البرز

دکتر موید علویان ، رئیس شبکه هپاتیت ایران، با اشاره به اینکه حداقل شیوع هپاتیت در کودکان کار و خیابانی به دلیل اینکه در معرض خطرند، دو تا سه برابر جمعیت عادی کشور است ، افزود: میزان شیوع هپاتیت از نوع B  و C به مراتب بیشتر از جمعیت عادی کشور است.

دکتر علویان از اجرای برنامه واکسیناسیون کودکان کار برای پیشگیری از  ابتلا به هپاتیت B خبر داد و تصریح کرد: چون این افراد اوراق هویت مشخصی ندارند و گاهی اوقات در زمان تولد علیه بیماری هپاتیت B  واکسینه نشده اند ، به همین دلیل پیشگیری از ابتلا به این بیماری در آنها ، از اولویت های بهداشتی به شمار می رود.

به گفته رییس شبکه هپاتیت کشورگفت: ایران در چند سال اخیر توانسته است ،بیماری هپاتیت B و Cرا به نحو مطلوبی کنترل کند و هم اینک این بیماری در کشورمان در مقایسه با کشورهای همسایه شیوع کمتری دارد.

دکتر علویان تاکید کرد: هم اکنون حدود یک میلیون و 400 هزار نفر  در کشور به بیماری هپاتیت B مبتلا هستند که باید برای انجام این بیماران اقدامات تشخیصی و درمانی مناسب صورت گیرد.

دکتر پیام دین دوست ، نیز از فراهم شدن امکان انجام آزمایش  HIV ، هپاتیت B و هپاتیت C  در این کودکان خبر داد و افزود: در این برنامه ، ابتدا از کودکان آزمایش های لازم درباره امکان ابتلا به بیماری های  ایدز، هپاتیت B و C گرفته می شود و در صورت عدم ابتلا واکسیناسیون صورت می گیرد. همچنین افراد غیر مبتلا علیه HPV نیز ایمنی پیدا می کنند.

وی تاکید کرد: در صورت تایید شدن ابتلای کودکان به این بیماری ها نیز با همکاری شبکه هپاتیت کشور ، افراد مبتلا تحت مداوا  قرار خواهند گرفت.
دین دوست انجام اینگونه فعالیت ها را گام مثبتی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی  در جامعه خواند و تاکید کرد: همکاری مشترک بخش دولتی و خصوصی می تواند اثرات فعالیت های اجتماعی را تقویت کند.

بر اساس این گزارش ، برنامه واکسیناسیون کودکان کار ، روز چهارشنبه و پنج شنبه، سوم و چهارم آبان ماه ، در استان های تهران و البرز با حضور  مسئولان شبکه هپاتیت کشور و جمعی از مسئولان وزارت بهداشت و درمان ویک شرکت دارویی انجام خواهد شد.

 

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا