جذب اعضای جدید در کمیسیون‌های شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری

به گزارش سیناپرس، دکتر وحید احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام فراخوان جذب اعضا برای کمیسیون‌های شورای علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) به همه دانشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، افزود:‌ طبق آیین‌نامه شورا برای انتخاب اعضای حقیقی کمیسیون‌ها باید فراخوانی برای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی اعلام کنیم تا افراد معرفی شوند.

وی ادامه داد: اعضای جدید از میان افرادی که معرفی می‌شوند، با بررسی رزومه‌ها و سوابق تحقیقاتی آنها در کمیسیون دائمی شورای عتف انتخاب خواهند شد.

احمدی خاطرنشان کرد: بر اساس این فراخوان از همه مراکز علمی و دانشگاه‌ها درخواست می‌شود برای عضویت در کمیسیون‌ها در سایت این شورا ثبت‌نام کنند.

به گفته دبیر شورای عتف خاطرنشان کرد: افراد ثبت‌نام شده هم می‌توانند از سوی دانشگاه‌ها معرفی شوند و یا خود فرد شخصا برای عضویت در سامانه این شورا ثبت نام کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1383 با هدف ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در سیاست‌گذاری کلان اجرایی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری در کشور تشکیل شده و به موجب قانون، مصوبه‌های آن پس از ابلاغ رییس جمهور، برای تمام دستگاه‌های اجرایی کشور لازم‌الاجراست.

این شورا وظایف متعددی همچون سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان، حمایت و تامین منابع حوزه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و پایش و ارزیابی را به عهده دارد و متشکل از 11 کمیسیون تخصصی است که هر یک دارای اعضای حقوقی و حقیقی هستند که برای دوره‌ 4 ساله طی فرآیندهایی مشخص انتخاب شده‌اند.

اعضای این کمیسیون‌ها و در حوزه‌های تخصصی مربوط به ارائه مشاوره‌های تخصصی می‌پردازند.

در همین راستا دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) به‌منظور ارتقای کیفی و ترمیم و انتخاب اعضای جدید کمیسیون‌های تخصصی خود، اقدام به اعلام فراخوان از مراکز علمی جهت جذب افراد برای کمیسیون‌های این شورا کرده است.

آشنایی با ساختار دولت، مجلس و دستگاه‌های اجرایی و فرآیندهای کاری آنها، دارای سابقه فعالیت اجرایی حرفه‌ای در حوزه پژوهش و فناوری، آشنایی با ساختار سیاست‌گذاری حوزه پژوهش و فناوری در کشور و دارای رتبه دانشیار و بالاتر از نظر علمی از جمله شرایط جذب اعضای این شورا اعلام شده است.

واجدان شرایط و علاقه‌مندان به عضویت در کمیسیون‌های تخصصی با مراجعه به پایگاه اینترنتی دبیرخانه شورای عالی عتف به آدرس www.atf.gov.ir فرم مربوط را تکمیل و درخواست عضویت خود را ثبت کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا