40 میلیون ایرانی در معرض سندرم بینایی کامپیوتر قرار دارند

 دکتر عباس عظیمی در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشتر کاربران اینترنت در ایران در گروه سنی 15 تا 40 سال هستند.وی اظهار کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده 80 درصد کسانی که روزانه بیش از دو ساعت با رایانه کار می کنند در معرض ابتلا به سندرم بینایی کامیپوتر می باشند.

وی با بیان اینکه سندرم مجموعه ای از علائمی است که به خاطر یک دلیل واحد ایجاد می گردد افزود: سندرم بینایی کامپیوتر عبارت است از تمام مشکلات و علایمی که به دنبال کار طولانی با کامپیوتر ایجاد می شود.رییس انجمن اپتومتری خراسان رضوی علائم سندرم بینایی کامپیوتر را به سه دسته شامل علائم چشمی، بینایی و اسکلتی عنوان کرد.
عظیمی گفت: بر اساس اطلاعات مرکز آمار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور تعداد جمعیت کاربران رایانه در ایران از سال 1387 تاکنون از 20 به 56 درصد افزایش یافته است. وی کاهش بهره وری کاربران کامپیوتر تا حدود 20 درصد را از جمله عوارض اقتصادی سندرم بینایی کامیپوتر عنوان کرد.

عظیمی با اشاره به پانزدهمین کنگره اپتومتری خراسان رضوی با موضوع سندرم بینایی کامپیوتر افزود: در این کنگره سه روزه که از 23 تا 25 اردیبهشت ماه به همت انجمن اپتومتری خراسان رضوی برگزار می شود متخصصان اپتومتری از سراسر کشور گردهم می آیند. به گفته وی در این کنگره روش های تشخیصی و درمانی سندرم بینایی کامیپوتر و ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار می گیرد. هم اکنون دو هزار و 800 اپتومتریست (بینایی سنج) در سراسر کشور فعالیت دارند که 300 نفر از این تعداد در استان خراسان رضوی هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا