دستبند هوشمند همراه اربعین ساخته شد

 به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،  یکی از نگرانی هایی که در هر سفری مخصوصا ایام پیاده روی اربعین به وجود می آید فاصله گرفتن از همسفر است که با توجه به حضور خیل عظیم عاشقان حضرت اباعبدلله در مسیر پیاده روی و مراجعه افراد به موکب ها یا هر مورد دیگر این نگرانی پررنگ تر می شود و حتی منجر به گم شدن افراد نیز می شود. اگر بتوان راه حلی ارائه داد که این فاصله گرفتن ناخواسته، اتفاق نیوفتد لذا دیگر نیاز به پیدا کردن افراد گم شده نیست.

در این مسیر همدلی معمولا کودکان، افراد مسن و افرادی که تلفن همراه ندارند بیشتر در معرض گم شدن قرار دارند. خصوصا آنکه با توجه به تراکم جمعیت در آن مکان، شبکه های تلفن همراه به سختی آنتن می دهند و معمولا اینترنت همراه و یا WiFi نیز همیشه در دسترس نیستند. از همه مهمتر استفاده زیاد از گوشی همراه نیاز به شارژ را افزایش می دهد.

مسئله گم شدن برای وسایل همراه از جمله کیف و وسایل قیمتی نیز اتفاق می افتد. بعلاوه آنکه هیچ متولی برای پیدا شدن آن وجود ندارد.

با تلاش جهادی جمعی از  جوانان و فعالان حوزه فناوری و با دغدغه تسهیل و اشاعه ی فرهنگ پیاده روی اربعین، مطالعات میدانی و بررسی هایی در حوزه  تخصصی انجام شده است که منتج به طراحی سیستمی برای برطرف کردن این مشکلات با بهره گیری از تکنولوژی BLE (بلوتوث کم مصرف) شده است. این سیستم شامل یک دستبند هوشمند (یا تگ) و برنامه موبایلی است که فاصله فرد را از همسفر یا شی مورد نظر نشان می دهد و چنانچه خارج از محدوده مجاز شوند بلافاصله اخطار می دهد.

مصرف انرژی دستبند همراه و تگ به حدی پایین است که نزدیک به یکسال نیاز به تعویض باتری نخواهد داشت.

بدین ترتیب انشالله با ارائه راه حلی برای بخشی از نیازهای زائرین حسینی مایه آرامش آنان فراهم شده باشد. برای تهیه محصول می توان از طریق وب سایت www.HBand.ir اقدام کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا