مانیتورینگ آنلاین فرآیندهای تولید ممکن می شود

همواره مصرف بهينه انرژی، نگهداری مناسب تجهيزات و حفظ محیط‌زیست از اهداف اصلی بهترين کارخانه سیمان‌های سيمان بوده است. همچنين در بازار رقابتی توليد سيمان، بهبود تکنولوژی امری حياتی در افزايش ميزان توليد و سطح درآمد محسوب می‌شود.

درحالی‌که با چالش‌های مهم جهانی‌شدن و افزایش حساسیت نسبت به مقررات زیست‌محیطی روبرو هستیم، اطمينان از استانداردهای کيفی و افزايش توليد با پرهیز از اتلاف انرژی، امری کلیدی است. عدم نصب و به‌کارگیری سيستم يکپارچه گزارش‌گيری نامحدود که دارای تکنولوژی ذخیره‌سازی با اشغال کمترين حجم Data Freezing در سازمان باشد، سبب شده تا به دنبال پیاده‌سازی يک سامانه Advanced Process (Operational) Historian باشیم. به‌طورکلی گزارش‌ها و آناليز خروجی کلينکر و کيفيت سيمان توليد شده برای مديريت توليد و بهره‌برداری از اهميت فراوانی برخوردار است. در حال حاضر اين اطلاعات محدود به آزمايشگاه بوده و ذخيره اتوماتيک اطلاعات دستگاه X-Ray و ارسال آنلاين آن جهت کارشناسان صورت نمی‌گیرد.

به‌منظور رفع نيازهای موجود، تاکنون بسته‌های نرم‌افزاری در بخش‌های انبار، مالی و فروش توسط شرکت‌هایی در داخل کشور مورد نصب و پیاده‌سازی قرار گرفته است.همچنين نرم‌افزارهایی هم توسط شرکت‌هایی ارائه می‌شود که مورد استفاده واحد PM و تعميرات  است . بنابراین  اين نوع پروژه با تمرکز بر ارائه منافع تجاری و عملياتی زیر پیاده‌سازی شده است:

    Yield Improvement/Productivity Optimization

    Process Control Improvements

    Product Genealogy/ Material Tracking

    Quality Management/Knowledge Management

    Downtime, Delay Reduction & De-bottlenecking

    Energy Management

 

شرح نیاز فناورانه

در یک کارخانه تولید سیمان سیستم یکپارچه گزارش‌گیری نامحدودی وجود ندارد. در این سیستم وجود یک تکنولوژی ذخیره‌سازی با اشغال کمترين حجم Data Freezing بسیار حائز اهمیت است. نبود این سیستم موجب شده است تا این کارخانه تولید سیمان، نیاز به پیاده‌سازی یک سامانه Advanced Process (Operational) Historian را داشته باشد. همچنين بالاتر بردن سطح اطمينان اطلاعات که اکنون به‌صورت دستی تبادل مي‌گردد و نيز افزايش سرعت بازيابی اطلاعات و ارائه سریع‌تر گزارش‌های تحليلی مورد انتظار است. درواقع پياده‌سازی سيستم ذخیره‌سازی اطلاعات Data Historian، مشتمل بر يک برنامه نرم‌افزاری به‌منظور ثبت و فراخوانی داده‌های مربوط به فرایند تولید بر اساس زمان، مدنظر می‌باشد؛ بنابراین نیاز به پیاده‌سازی سيستم ثبت و گزارش‌گيری پيشرفته و نامحدود داده و مديريت اطلاعات در حوزه توليد و مصارف انرژی با الگوريتم Fast Retrieving و نيز تکنولوژی Data Freezing که به‌صورت ساعتی بروز رسانی شود، نیز در کارخانه کاملاً احساس می‌شود. سيستم يکپارچه مديريت داده مي‌بايست به‌صورت هوشمند و با دريافت اطلاعات سیستم‌های کنترل کيفيت و با ثبت و ذخیره‌سازی طولانی‌مدت ديتا جهت فراهم آوردن امکان تحليل و بررسی و مقايسه آن برای زمان نامحدود، مشکلات بسياری اعم از عدم تطابق کيفيت محصول را مرتفع نمايد.

 هدف از متمرکز نمودن و مطالعه گسترده اطلاعات کارخانه سیمان، دسترسی به مفاهيم تازه‌ای از استراتژی، بهبود فرايندها، مديريت منابع و افزايش قدرت تصمیم‌گیری در مواجه با چالش‌هاست.

فازهای پروژه و یا برنامه اجرایی :

    فاز اول – دریافت پروپوزال‌ها (حداکثر 28 آبانماه 96)

    فاز دوم- داوری پروپوزال‌ها و تعیین پروپوزال منتخب (حداکثر 15 آذرماه 96)

کلیه فناوران، شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و سایر شخصیت های حقیقی و حقوقی فعال در این زمینه می توانند پیشنهادهای خود را از طریق سایت(روی لینک ارسال پاسخ در انتهای این صفحه کلیک کنید) یا پست الکترونیک Proposal@boomerangtt.com ارسال نمایند.

همچنین به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره های  02188398563 – 02188398543 تماس حاصل فرمائید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا