١٥ ماراتن توليد محتواي دیجیتال فرهنگی در کشور برگزار می‌شود

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، در رابطه با ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی کردستان گفت: در این رویداد تاکید ویژه بر صنایع فرهنگی است زیرا بر خلاف گذشته که صنایعی چون نفت، گاز و پتروشیمی در توسعه اقتصادی حائز اهمیت ویژه بود، امروزه صنايع فرهنگي از این جایگاه برخوردار است و کشورهایی می توانند در آینده موفق باشند که در این حوزه سرمایه گذاری کرده باشند. صنایع فرهنگی در واقع آن گونه‌ از صنعت است كه به خلق ايده، توليد و توزيع محصولات و خدماتی می‌پردازد که ماهیت فرهنگي دارد و مخاطب آن‌ها جنبه‌های فرهنگی فرد و جامعه است.

وی توضیح داد: دراین رویداد افراد صاحب ایده در زمینه سرویس های دیجیتالیِ موسیقی، فیلم، انیمیشن و بازی های رایانه ای، گردشگری و صنایع دستی، سلامت و سبک زندگی، معارف دینی، فرهنگ و ادبیات کردی، فرهنگسازی عمومی و حقوق شهروندی، می توانند شرکت کنند و در یک مسابقه علمی و عملیاتی و با راهنمایی خبرگان این حوزه به تولید آثار دیجیتال بپردازند. 

دبيرستاد توسعه فرهنگ علم فناوري واقتصاددانش بنيان ، شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه و نوپا در مراکز دانشگاهی را از اهداف این رویداد برشمرد و گفت: توسعه فضای تعامل و همفکری بین اساتید و دانشجویان، خلاقیت و ایده پردازی با رویکرد بازار، هدایت و حمایت از ایده ها به جهت تجاری‌سازی آن ها و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامة فعالیت، فراهم آوردن بستر ارتباط بین نهادهای صنعتی و دانشگاهی، بسترسازی توسعه فناوری های بازار محور در دانشگاه با هدف حرکت سریع به سمت استقرار دانشگاه نسل سوم، آموزش مبانی تولید محتوای دیجیتال فاخر و حمایت از تولیدکنندگان محتوا از جمله اهدافی است که در این رویداد دنبال می شود.

وی با بیان این‌که در پایان ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی کردستان، ایده ها و طرح های تیم های شرکت کننده توسط داوران بررسی شده و برگزیدگان انتخاب می‌شوند، بیان کرد: تیم های برگزیده برای تجاری سازی محصولات و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای در شتابدهنده ای که توسط «زیست بوم تولید محتوای دیجیتال» با حمایت اداره کل فناوری اطلاعات استان کردستان و همکاری دانشگاه پیام نور راه‌اندازی شده است، مورد پذیرش قرار می گیرند.

مشاور معاون علمي وفناوري ريس جمهوري افزود: قصد داريم تا پايان سال ١٥ ماراتن توليد محتوي ديگر درساير استانها توسط همين تيم برگزار کنیم.

ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی کردستان با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا