ویندوز 10 جدید مچ متقلب ها در بازی را می گیرد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،مایکروسافت به روز رسانی جدید ویندوز ۱۰ را با نام Fall Creators چند روز پیش منتشر کرد. در این نسخه تغییرات زیادی اعمال شده که از جمله آن می توان به ساخت مدل های سه بعدی، ترکیب دنیای واقعی و مجازی، ترکیب عکس ها و ویدیوها، قابلیت Find My Pen و غیره اشاره کرد.

اما یک نکته مهم مخصوصا برای گیمرها این است که مایکروسافت همانطور که قبلا نیز اشاره کرده بود، ویژگی TruePlay را نیز به ویندوز اضافه کرده است که می تواند جلوی تقلب در بازی های تحت حفاظت این سرویس را بگیرد.

مایکروسافت در خصوص ویژگی TruePlay ویندوز ۱۰ اعلام کرد: یک بازی که در TruePlay ثبت شده است، در یک فرآیند محافظت شده قرار می گیرد که باعث جلوگیری از حملات معمول می شود. علاوه بر این، یک سرویس ویندوز بر روی رفتار گیمرها و دستکاری هایی که در سناریوهای تقلب رایج هستند، نظارت خواهد کرد. این اطلاعات جمع آوری خواهند شد و اگر تقلبی صورت بگیرد، هشدار برای سازندگان بازی ارسال خواهد شد. 

شاید به نظر برسد که این کار مایکروسافت می تواند قانون حریم خصوصی کاربر را نقض کند، اما این شرکت توضیح داده که داده ها تنها در صورت احراز تقلب کاربر با توسعه دهندگان بازی به اشتراک گذاشته می شود. البته کاربران می توانند ویژگی TruePlay را خاموش کنند (از طرفی، در صورت خاموش کردن این گزینه ممکن است تعدادی از بازی ها به درخواست سازندگان آن، روی رایانه شما اجرا نشوند).

به طور کلی، ویژگی TruePlay شبیه به Valve Anti-Cheat است، اما این ویژگی تنها شامل حفاظت از بازی های Universal Windows Platform می شود.

این ویژگی به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به راحتی برای بازی خود یک فرآیند محافظت شده تعیین کنند و جلوی برخی از رایج ترین روش های تقلب را بگیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا