چهره ماندگارعلوم پزشکی: مهمترین دستاورد علوم خدمت به مردم است

پروفسور علیرضا یلدا روز سه شنبه در سیزدهمین همایش نکوداشت مقام استاد در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: شرافت انسان به عمل صحیح است.وی با اشاره به اینکه در هنگام صحبت کردن اول باید از عقل و خرد اجازه بگیریم تا صحبت ما پندار صحیح باشد، افزود: بعد از این باید عمل صحیح انجام دهیم.

وی تاکید کرد: دانشجویان باید جرات سووال و اظهارنظر کردن را داشته باشند تا کلاس های درس زنده باشد.پروفسور یلدا به امکانات آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: همه امکانات برای آموزش دانشجویان در این مراکز وجود دارد و دانشجویان باید استفاده مناسب از این امکانات را ببرند.

وی تاکید کرد: همه ما باید به هم احترام بگذاریم و همدیگر را دوست داشته باشیم و از منیت باید خارج شده تا به ما برسیم.رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در ادامه این همایش به تلاش و زحمات استادان اشاره کرد و گفت: از معلمان و اساتیدی که با همه توان و ظرفیت تلاش می کنند تا دیگران در مسیر شایسته و درست قرار گیرند قدردانی می کنیم و این چیزی است که از آنان انتظار می رود.

دکتر علی جعفریان اضهار کرد: سمت استادی و عضو هیات علمی دانشگاه افتخاری بزرگ است و این موضوع از هر افتخاری، بالاتر است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه این همایش با اهدای تندسی لوح سیمین دانشگاه از خدمات و تلاش های مستمر استاد علیرضا یلدا تقدیر و تشکر کرد.

***معرفی استادان برتر دانشگاه علوم پزشکی

در سیزدهمین همایش نکوداشت مقام یادمان استاد، تعدادی از اساتید برتر دانشگاه علوم پزشکی تهران معرفی و تجلیل شدند.دکتر منصور ملائیان – فوق تخصص جراحی اطفال، دکتر کاظم آشفته – متخصص اندودنتیکس، دکتر پریچهره پاسبخش – PHD آناتومی، دکتر حمیدرضا صادقی پور – PHD فیزیولوژی و دکتر مجتبی سالاری فر – فوق تخصص اینترونشنال از جمله استادان برتر بودند که مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

همچنین دکتر حسن خلیلی- متخصص فارماکوتراپی، دکتر مهرداد حسیبی – متخصص بیماری های عفونی، دکتر فاطمه رمضان زاده – فوق تخصص نازایی، دکتر امررضا رکن – متخصص پریودنتیکس، دکتر ابوالقاسم پوررضا – PHD اقتصاد بهداشت و دکتر سعید رضا مهرپور از دیگر استادان برتر بودند که در این همایش تجلیل شدند.

استاد علیرضا یلدا از سال 1336 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است و همچنین عضو پیوسته فرهنگستان علوم پرشکی جمهوری اسلامی ایران است.این استاد در نخستین همایش چهره ماندگار در سال 1381 به عنوان چهره ماندگار در رشته پزشکی ( بیماری های عفونی) انتخاب و معرفی شد. دانشگاه علوم پزشکی تهران به احترام این شخصیت وارسته و استاد گرانقدر، کرسی ریاست گروه عفونی این دانشگاه را به نام کرسی استاد یلدا نامگذاری کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا