هک کن، پول بگیر

گوگل به‌شدت به دنبال بهبود دادن کیفیت نرم‌افزارهای موجود در بازار نرم‌افزاری پلی استور است و سعی دارد تا این کار را از روش‌های مختلف به انجام برساند. آخرین تلاش این شرکت برای بهبود اندروید شامل راه‌اندازی یک برنامه کشف باگ است که کاملا از برنامه‌های کشف باگ فعلی این شرکت مجزا طراحی شده است.

برنامه‌های کشف باگ پیشین شرکت گوگل بر روی یافتن نقاط ضعف در وب‌سایت و سیستم‌عامل گوگل تمرکز داشته است ولی این پروژه جدید به هکرهایی برای یافتن نقاط ضعف در نرم‌افزارهای اندرویدی جایزه نقدی تعیین کرده است. هکرها باید یافته‌های خود را به‌صورت مستقیم به توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری سوم شخص ارائه کرده و پیش از ارائه گزارش برای دریافت پاداش نقدی خود، توسعه‌دهنده را از این موضوع آگاه سازند.

گوگل در برنامه خود رقم 1000 دلار برای هر یک از مشکلاتی که با پیش‌فرض‌های تعیین‌شده در این شرکت سازگاری داشته باشد، تعیین کرده است. بااین‌حال هکرها نمی‌توانند به‌سادگی به سراغ انتخاب نرم‌افزارهایی که مشکل در آن‌ها واضح است بروند و به‌آسانی پول دربیاورند. آن‌ها تنها می‌توانند جایزه یافت شده را در صورت پیدا کردن ایراد در نرم‌افزارهای مشهوری مانند دراپ باکس، دولینگو، لاین، اسنپ چت، تیندر، علی بابا و … دریافت کنند.

البته مشکل اصلی در این راه، محدود بودن لیست نرم‌افزارها است و گوگل قصد دارد تا با دعوت کردن از توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری، این برنامه را در آینده بهبود بدهند. به‌این‌ترتیب در حال حاضر این پروژه گوگل برای تمامی نرم‌افزارها صادق نیست و نمی‌توان پس از اجرای این طرح از امنیت تمامی نرم‌افزارهای اندرویدی مطمئن بود.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا