نحوه شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم

در پی اعلام خبر راه‌اندازی سامانه 195 جهت دریافت شکایات مردم از پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد این سامانه و نحوه رسیدگی به شکایات، توضیحاتی ارائه کرده است.

طبق توضیحات فلاح جوشقانی، سامانه 195 با هدف دریافت شکایات مردم از پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم که از سرشماره‌های شخصی ارسال می‌شوند راه‌اندازی شده است. بر این اساس، مشترکانی که این پیامک‌های مزاحم را دریافت می‌کنند، می‌توانند شماره فرستندۀ پیامک را به سامانه 195 ارسال کرده و شکایت خود را در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ثبت کنند.

نحوه شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم به سامانه 195 چگونه است؟

فلاح جوشقانی توضیح داده است که سامانه رسیدگی به شکایت‌ها در زمینه پیامک‌های تبلیغاتی شخصی به صورت آزمایشی از روز دوشنبه 24 مهرماه و با اعلام وزیر ارتباطات آغاز به کار کرده اما از ابتدای آبان‌ماه به صورت رسمی فعالیتش را شروع می‌کند.

معاون وزیر ارتباطات همچنین گفته است: «مشترکان از طریق سیم‌کارت‌های شخصی باید شماره سیم‌کارت مورد نظر را به صورت کامل و با فرمت شماره 11 رقمی به سامانه 195 اطلاع دهند. در این روش، بررسی این پیامک در یک بازه زمانی مشخص و با توجه به تعداد پیامک‌هایی که از سمت این شماره به سامانه 195 گزارش شده باشد صورت می‌گیرد.»

در این مرحله آزمایشی، تعداد شکایات از سیم‌کارت مدنظر هنوز نهایی نشده و تا زمان راه‌اندازی رسمی این سامانه، فرآیند تعداد شکایات سیم‌کارت مشخص خواهد شد. در صورتی که سیم‌کارت، مزاحم تشخیص داده شود، سرویس پیامکی روی این سیم کارت مسدود خواهد شد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تأکید کرده است که بررسی شکایات از سیم‌کارت‌های ارسال‌کننده پیامک تبلیغاتی به صورت محتوایی نیست و ما به محتوای پیامک‌ها ورود نمی‌کنیم بلکه بر مبنای دریافت گزارش‌های مردمی و تعداد پیامک‌هایی که طی چند روز از این سیم‌کارت ارسال می‌شود آن را مزاحم تشخیص داده و با آن برخورد می‌کنیم.

به گفته فلاح جوشقانی، ارسال پیامک به سامانه 195 از جانب مشترکان، هزینه‌ای برای آن‌ها نخواهد داشت.

 

گزارش: غزال غضنفری

منبع: گجت‌نیوز

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا