پلستار 1، نخستین خودروی شاخه الکتریکی ولوو

با توجه به تجربه شرکت ولوو درزمینهٔ فعالیت در رده‌های مختلفی مانند مسابقات و خودروهای ویژه‌ای جاده‌ای مثل XC90 و XC60 از سری T8 پلستار، این محصولات به‌تدریج مسیر خود به‌سوی تبدیل‌شدن به یک مدل مجزا را سپری می‌کنند. نتیجه این امر نیز بهره‌مند شدن از خط تولید خودروهای الکتریکی با عملکرد نیرومند خواهد بود. در این هفته نیز این شرکت اقدام به معرفی نخستین مدلی که با نام پلستار عرضه خواهد شد کرد.

این خودرو که پلستار 1 نام دارد، یک محصول 600 اسب بخاری بسیاری زیبا است که در کلاس بدنه 2 2 سرنشین قرار می‌گیرد. این خودروی ویژه قرار است تا در سال 2019 میلادی روانه جاده‌ها شده و نخستین مدل و البته پرچم‌دار یک سری خاص از خودروها باشد که شامل سه مدل خواهد بود.

در اصل شرکت ولوو تلاش برای تبدیل کردن پلستار به یک برند مجزا را در ماه ژوئن اعلام کرده بود و این اقدام ولوو چندان تعجب رسانه‌ای به همراه نداشت. بااین‌وجود معرفی پلستار 1 به جهان نشان داد که باید چه حسی نسبت به این برند جدید داشته باشند. این خودروی دو در با طراحی ویژه‌ای که به سمت پشت ماشین کشیده شده است، بلافاصله به هر بیننده‌ای اعلام می‌کند که با یک خودروی اسپرت سرو کار دارد. به‌این‌ترتیب با تفاوت ظاهری این محصول از تمامی محصولات دیگر شرکت ولوو، عملا پلستار به‌عنوان شاخه خودروهای برقی پرتوان این شرکت معرفی شده است.

پلستار 1 یک خودروی هیبریدی است و از یک پلتفرم معیاری مقیاس‌پذیر استفاده می‌کند که بر اساس آخرین‌مدل‌های محصولات ولوو مهیا شده است. پلستار تقریبا بر روی 50 درصد خودرو کار کرده است و توانسته است تا عملکردی ویژه در سطح خودروهای رده GT برای این مدل به همراه بیاورد. بدنه پلستار 1 از جنس فیبر کربن است و به کمک آن میزان 230 کیلوگرم از وزن این خودرو کاهش پیدا کرده است و درعین‌حال نیز مرکز جاذبه این خودرو نیز به میزان 45 درصد پایین‌تر تعبیه شده است. به‌این‌ترتیب شاهد نسبت تعادل وزنی 48 به 52 برای بخش جلو نسبت به بخش پشتی هستیم.

پلستار 1 می‌تواند برای مسافت 150 کیلومتر، با آلایندگی صفر به حرکت ادامه بدهد و پس‌ازآن، موتور چهار سیلندر 2 لیتری این مدل شروع به فعالیت خواهد کرد.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا