صرفه‌جویی ارزی حاصل رونمایی از دو طرح دانش بنیان در البرز

به گزارش سیناپرس، ‌سبط الشیخ انصاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در خصوص رونمایی از  بزرگترین دستگاه نیتروژن‌دهی پلاسما  کشور در پارک علم و فناوری البرز گفت: این دستگاه در بخش پوشش دهی و سختکاری فلزات به روش نوین کاربرد دارد.

انصاری افزود: در روش سنتی به وسیله آبکاری این کار انجام می‌شد اما این روش افزایش کیفیت و کاهش قیمت و  آلودگی زیست محیطی را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه شرکت سازنده این دستگاه از پیشروترین شرکت‌های کشور است که در پارک علم و فناوری البرز استقرار دارد گفت: حدود یکسال برای ساخت این دستگاه فعالیت صورت گرفته است تا به نیاز پروژه‌های فعال در بخش صنعت فولاد، نفت و گاز و پتروشیمی در ابعاد بزرگ پاسخ داده شود.

انصاری از اخذ سفارش از بخش‌های مختلف صنایع کشور برای سخت کاری به وسیله این دستگاه  خبر داد و افزود: قبلا این کار توسط متخصصین خارجی در داخل و یا در خارج از کشور انجام می‌شد اما این دستگاه صرفه‌جویی ارزی بسیار به دنبال داشته است.

معاون فناوری پارک علم و فناوری البرز در خصوص کاهش آلودگی‌های زیست محیطی با استفاده از این دستگاه برای سختکاری فلزات نیز گفت: روش‌های سنتی آلودگی بسیار زیادی به دنبال دارد اما این دستگاه بدون آلودگی زیست محیطی کار سختکاری را انجام می‌دهد.

وی در خصوص اشتغالزایی که با ساخت این دستگاه در پارک البرز صورت گرفته است بیان کرد: با ساخت این دستگاه شش نفر به صورت مستقیم و هشت نفر به صورت غیر مستقیم که از دانش آموختگان دانشگاهی هستند مشغول به کار شده‌اند.

  انصاری در ادامه از رونمایی گیرنده رادار پدافند برد کوتاه در پارک البرز برای اولین بار در کشور خبر داد و افزود: این گیرنده هم در حوزه نظامی و هم در حوزه زیست محیطی و هواشناسی کاربرد دارد که بومی سازی شده و برای کشور صرفه‌جویی ارزی به دنبال دارد.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا