امتیازات بازی Gran Turismo Sport منتشر شد

به گزار سیناپرس به نقل از کلیک،مجموعه Gran Turismo یکی از برترین و بهترین فرانچایز انحصاری کنسول های پلی استیشن به شمار می رود که تا به امروز به لطف انتشار نسخه های متعدد و گوناگون، طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

متاسفانه تا به امروز، آخرین نسخه این سری بر روی کنسول پلی استیشن ۳ در دسترس بود و کاربران و دارندگان کنسول نسل هشتم شرکت سونی یعنی پلی استیشن ۴ از تجربه آن محروم بودند و داغ تجربه این مجموعه برای مدت طولانی بر دلشان مانده بود! پس از رونمایی از نسخه جدید این فرانچایز به نام Gran Turismo Sport، استودیوی پلی فونی دیجیتال (Polyphony Digital) کیفیت را فدای عرضه زودهنگام نکرد و تاریخ انتشار بازی را تغییر داد.

به جرات می توان این عنوان ویدیویی را یکی از مورد انتظارترین بازی های سال میلادی جاری معرفی کرد که طرفداران زیادی بی صبرانه در انتظار تجربه آن هستند. حال انتظارات به پایان رسید و استودیوی پلی فونی دیجیتال به وعده خود عمل کرد و با همکاری شرکت سرگرمی های تعاملی سونی، نسخه جدید این سری را  به دست دارندگان دو کنسول PS4 و PS4 Pro رساند.

طبق روال همیشه، با انتشار نسخه نهایی عنوان گرن توریسمو اسپورت، منتقدان معتبر سراسر جهان به سرعت به بررسی آن پرداختند؛ به طوری که ساعاتی پیش، اولین نمرات بازی منتشر شد. امتیازات و نمرات بازی Gran Turismo Sport نوید یک عنوان شبیه ساز رانندگی بی نظیر و هیجان انگیزی را می دهد که می توانید در مسیرهای متنوع و با ماشین های گوناگون، به صورت حرفه ای با رانندگان سراسر جهان مسابقه دهید و از آن لذت ببرید. اما این تمام ماجرا نیست و متاسفانه این نسخه دارای نواقصی نیز است.

به گفته اغلب منتقدان، سیزدهمین نسخه مجموعه گرن توریسمو از لحاظ محتویات بخش تک نفره در مقایسه با نسخه های قبلی عملکرد ضعیفی داشته و فاقد محتویات کافی در این زمینه است. البته بخش چند نفره آن میزبان مسابقات چالش برانگیز و نفس گیری است که حرفی برای گفتن ندارد و همچون نسخه های پیشین، فوق العاده جذاب است.

در بازی Gran Turismo Sport، در مجموع شاهد ۱۷۷ خودروی مسابقه ای و ۲۷ پیست مختلف هستیم و از آنجا که این عنوان دارای سیزن پس است، به مرور زمان و با انتشار بسته های الحاقی به تعداد پیست ها و ماشین های بازی افزوده می شود.

بهتر است بدانید در حال حاضر میانگین امتیازات و نمرات بازی Gran Turismo Sport در وب سایت معتبر متاکریتیک از میان ۷ نقد، ۷۷ از ۱۰۰ است.

نمرات بازی Gran Turismo Sport

در ادامه به بررسی امتیازات و نمرات بازی Gran Turismo Sport می پردازیم.

Areajugones؛ ۸۵ از ۱۰۰:

سری Gran Turismo سرانجام بر روی کنسول پلی استیشن ۴ منتشر شد و کاملا مشخص است که نسخه جدید این مجموعه بر روی بخش آنلاین و چند نفره و صد البته ورزش های الکترونیکی (eSport) تمرکز و بخش تک نفره بازی را کاملا فراموش کرده است. استودیوی پلی فونی دیجیتال تصمیم گرفته که تجربه جدیدی را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد و به لطف استفاده از تکنولوژی های جدید و گیم پلی جذاب، به هدف خود رسیده است.

Worth Playing؛ ۸۰ از ۱۰۰:

اگر به دنبال تجربه بخش تک نفره غنی و پرمحتوا هستید، باید جای دیگری را پیدا کنید. [بازی ویدیویی دیگری را انتخاب کنید.] خارج از حالت Arcade mode بازی، شما می توانید نحوه رانندگی عالی و حرفه را یاد بگیرید و در حین آن مسابقات چالش برانگیز و مهیجی را تجربه کنید. لیکن بخش کمپین یا همان تک نفره بازی گرن توریسمو اسپورت در مقایسه نسخه های پیشین عملکرد ضعیفی داشته و فاقد محتوای کافی و مناسب است. چنانچه شما بر روی بخش چند نفره بازی تمرکز کنید، بدون تردید بازی Gran Turismo Sport انتخاب خوبی برای شما است. شما باید یاد بگیرید که چگونه همانند یک راننده حرفه ای رانندگی کنید و به سایر خودروها و موانع کنار پیست برخورد نکنید. البته نگران این موراد نباشید چرا که بازی تمامی مهارت های های لازم را به شما آموزش می دهد.

DarkStation؛ ۸۰ از ۱۰۰:

شاید بازی ویدیویی Gran Turismo Sport یک عنوان عمیق و مشهوری باشد، اما محتویات نسخه جدید نسبت به نسخه های پیشین معروف خود بسیار کم است و بیشتر به نظر می رسد که پیش درآمد و یا مقدمه ای برای سخه هفتم بازی گرن توریسمو است. به هر حال، به طور خلاصه بهترین تجربه بازی Gran Turismo Sport مشابه این است که شرکت فراری (Ferrari) مدل ورزشی خودرو Ferrari 458 را ساخته است. بدون شک صندلی مسافر، ابزارات الکترونیکی و راحتی مانند رادیو، پنجره های برقی، گرمکن صندلی و موارد دیگر از روی این خودرو برداشته و سیستم تعلیق نیز سخت تر شده تا قدرت آن بیشتر از همیشه شود. اما در پایان، اگرچه خودرو کماکان فراری است و ظاهر زیبایی دارد، اما شاید شما انتظارات بیشتری از این خودرو داشته باشید.

GamesRadar ؛ ۸۰ از ۱۰۰:

عنوان ویدیویی Gran Turismo Sport یک بازی ماشین رانی و مسابقه‌ای با ارزشی بوده و این فوق العاده است. اما بخش تک نفره (آفلاین) بازی قاقد محتوای کافی است و گویا بازی Forza Motorsport 7 در این زمینه پیشی گرفته است.

Trusted Reviews؛ ۷۰ از ۱۰۰:

بازی ویدیویی Gran Turismo Sport یک عنوان با ارزش و بهترین شبیه ساز رانندگی است؛ اما محتویات آن در مقایسه با نسخه های قبلی بسیار کم شده و فاقد محتویات کافی است. البته اگر همچنان عاشق اثر جدید استودیوی پلی فونی دیجیتال و ماشین های مسابقه ای هستید، می توانید جعبه های زیادی را انتخاب کنید. [به تجربه بازی گرن توریسمو اسپورت پردازید.]

CGMagazine؛ ۶۵ از ۱۰۰:

Gran Turismo Sport مجموعه مشهور گرن توریمسو را همراه با گرافیک خیره کننده و فوق العاده و شبیه ساز واقعی رانندگی را برای کنسول پلی استیشن ۴ باز می گرداند. هرچند این نسخه نقاط ضعف و کاستی های بیشتری نسبت به نسخه های پیشین دارد و سازندگان بر روی بخش رانندگی انفرادی و بخش تک نفره بازی تمرکز کمتری کرده اند. گیم پلی بازی بسیار روان و جذاب اجرا می شود و منو اصلی برای یافتن اغلب موارد و آیتم ها به خوبی عمل می کند و طراحی مناسبی دارد. اما عدم وجود محتویات کافی بخش تک نفره داستان را برای افرادی هر روز به دنبال تجربه بخش چند نفره و آنلاین بازی نیستند تغییر داده و لذت این افراد از بازی را کاهش داده است.

نمرات بازی Gran Turismo Sport

شایان ذکر است؛ در حال حاضر سایر منتقدان معتبر سراسر جهان در حال بررسی بازی گرن توریسمو اسپورت هستند. بدین خاطر، بزودی امتیازات و نقدهای بیشتری در خصوص این عنوان ویدیویی فوق العاده منتشر می شود. در صورت انتشار سایر نمرات بازی Gran Turismo Sport این پست به‎‌روز رسانی می شود.

بازی محبوب و پرطرفدار Gran Turismo Sport در روز ۱۷ اکتبر سال میلادی جاری مصادف با ۲۵ مهر ماه سال ۹۶ در آمریکای شمالی و روز ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) در اروپا به صورت انحصاری بر روی کنسول پلی استیشن ۴ منتشر شد و هم اکنون نسخه استاندارد و معمولی آن با قیمت ۵۹٫۹۹ دلار به صورت دیجیتالی از طریق فروشگاه پلی استیشن استور به فروش می رسد.

استودیوی پلی فونی دیجیتال وقت زیادی را صرف طراحی، ساخت و توسعه بازی گرن توریسمو اسپورت کرده و حتی به ادعای سازندگان، طراحی هر ماشین مسابقه ای تقریبا ۶ ماه زمان برده است تا خودروها با بهترین کیفیت و جزئیات بالا در این بازی ویدیویی خارق العاده به نمایش گذاشته شوند. همچنین به لطف پشتیبانی بازی از ویژگی HDR، کیفیت محیط و رنگ خودروهای بازی خیره کننده بوده و حرفی برای گفتن ندارد.

در گذشته آقای کازونوری یاماچی، طراح ارشد بازی Gran Turismo Sport، در گفت و گو با کاربران و طرفداران از کیفیت خارق العاده این عنوان ویدیویی سخن گفته است. وی مدعی است که کیفیت بازی فراتر از قدرت سخت افزیاری کنسول پلی استیشن ۴ پرو بوده و این عنوان عملا برای کنسول نسل نهم شرکت سونی یعنی پلی استیشن ۵ مناسب است. به علاوه، بازی نه تنها هیچ مشکلی با رزولوشن ۴K ندارد، بلکه به راحتی از رزولوشن ۸K نیز پشتیبانی می کند. البته قدرت سخت افزاری دو کنسول پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۴ پرو اجازه اجرا بازی با چنین کیفیتی را نمی دهد.

خبر خوش برای دارندگان کنسول پلی استیشن ۴ پرو این است که این افراد می توانند بازی گرن توریسمو اسپورت را در رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه تجربه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا