تراشه هوشمند گوگل قادر است هر ثانیه ۳ تریلیون عملیات انجام دهد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،گوگل معمولا عادت دارد که با همکاری شرکت های تولیدکننده سخت افزار، گوشی هایی را بسازد که بتوانند قابلیت های جدید اندروید را نمایان کنند اما این‌بار خود این کمپانی بزرگ دست به کار شده و یک تراشه قوی برای بهبود عملکرد دوربین در Pixel 2 ساخته است.

این قطعه Pixel Visual Core یا به طور خلاصه PVC نامیده می شود. تراشه گوگل طراحی شده است تا با پردازش تصویر که هنگام گرفتن عکس توسط دوربین گوشی انجام می شود، کیفیت عکس ها را ارتقا دهد، همچنین این قطعه توانایی یادگیری ماشینی را به گوشی ها اعطا می کند.

هدف یادگیری ماشینی این است که دستگاه های هوشمند بتواند به تدریج و با افزایش داده‌ها کارایی بهتری در انجام وظیفه مورد نظر پیدا کند. در واقع گوشی های مجهز به این تراشه بر اساس رفتار کاربر آموزش می بینند و همانطور رفتار خواهند کرد که مالک آنها می خواهد.

شما می توانید در عکس زیر تاثیر تراشه گوگل در عکس های گرفته شده توسط پیکسل ۲ را مشاهده کنید که باعث افزایش محدوده دینامیکی شده و جزئیات در مناطق کم نورتر با دقت بیشتری ثبت شده اند.

 تراشه گوگل

گوگل می گوید که این تراشه هشت هسته ای‌ قادر است بیش از ۳ تریلیون عملیات در ثانیه را انجام دهد و همچنین و پردازش HDR را پنج برابر سریعتر از یک پردازنده سنتی انجام دهد. ضمن آنکه مصرف انرژی این تراشه یک دهم انرژی قطعات مشابه است.

جالب توجه است، تراشه هوشمند گوگل در حال حاضر تنها با حالت HDR در برنامه دوربین گوشی Pixel 2 کار می کند اما گوگل می گوید که در بروز رسانی های بعدی سیستم عامل اندورید توانایی یادگیری ماشینی این تراشه روشن خواهد شد.

علاوه بر گوگل، اپل و هواوی هم در گوشی های پرچمدار خود که امسال رونمایی شدند از پردازنده هایی با هوش مصنوعی که دارای شبکه عصبی هستند استفاده کردند.

باید صبر کرد و دید که کدامیک از این کمپانی های بزرگ در مسابقه بکارگیری تراشه هایی با هوش مصنوعی در گوشی خود برنده خواهند شد، البته گوگل معتقد است که با ترکیب ساخت یک سیستم عامل خوب (اندروید) و یک تراشه قدرتمند در ایده آل ترین حالت برای شکست رقبا به سر می برد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا