تاثیر واکسن بر اوتیسم دروغ بود

مطالعه مذکور که به سرپرستی کریستوفر شاو و لوچیا توملینوویچ انجام شده بود، نشان می داد که وجود آلومینیوم در واکسن می تواند با افزایش فعالیت ژن های مرتبط با اوتیسم، واکنش های ایمنی را تغییر داده و منجر به ایجاد این بیماری شود.

آلومینیوم به عنوان یک درمان کمکی در واکسن ها استفاده می شوند. این ماده با تحریک واکنش ایمنی به ارتقای ایمنی بدن در برابر پاتوژن هدف می پردازد.

دانشمندانی از سراسر جهان متوجه اشتباهات جدی در این تحقیق و داده های آن شدند که عبارتند از: عدم امکان شبیه سازی روش ها و رژیم های دارویی در واکسیناسیون انسانی، استفاده از داده ها و روش های تحلیل غلط، کاربرد آزمایش های آماری اشتباه برای تحلیل داده و سرمایه گذاری موسسات خصوصی که ایمنی واکسن را زیر سوال برده اند. این مساله نشانگر کمبود مالی این تحقیق است.

دیوید گورسکی از دانشگاه ایلتی وین در مورد این تحقیق گفت: در بهترین حالت، در مورد این مطالعه می توان گفت که ممکن است سطوح افزایش یافته پروتئین های مرتبط با التهاب مغز موش هایی را نشان داده که به آنها دوزهای بسیاری بیشتری از درمان کمکی آلومینیوم نسبت به کودکان انسان داده شده باشد.

پژوهش اخیر در مورد ارتباط آلومینیوم موجود در واکسن ها با افزایش ابتلا به اوتیسم با بازبینی دانشمندان از نشریه inorganic biochemistry کنار گذاشته شد. این نخستین بار نیست که تحقیقات این گروه از مجلات علمی کنار گذاشته شده و جامعه علمی، آنها را رد کرده اند. پیش از این سازمان بهداشت جهانی دو مقاله در مورد ارتباط آلومینیوم درون واکسن ها با اختلالات طیف اوتیسمی را به شدت غلط خوانده بود.

کریستوفر شاو، این ایرادات را پذیرفته و با اذعان به وجود مشکل در تحقیق خود، خواهان حذف آن از نشریه شده بود. وی گفت: ما نمی دانیم چگونه برخی از تصاویر این تحقیق تغییر کرده است. ما پس از نخستین اعتراض به بررسی پرداختیم و تائید کردیم که برخی از تصاویر دستکاری شده اند، اما نمی دانیم چگونه و توسط چه کسی انجام شده است؛ ما به بررسی های خود ادامه می دهیم.

وی مدعی شده که داده های اصلی این تحقیق چندین بار توسط یکی از مولفان به چین برده شده و امکان بازیابی آن برای تایید ساده نیست.

البته با وجود تعابیر اشتباه در این تحقیق، امید است که درک بهتری از عوامل ژنتیکی اوتیسم بدست آمده باشد. به تازگی تحقیق جدیدی موسوم به پژوهش کل ژنوم توسط گروه اوان ایچلر در دانشگاه واشنگتن ژنوم 516 کودک اوتیسمی را تعیین توالی کرده است. محققان یک علامت ژنتیکی جدید را برای اوتیسم شناسایی کرده اند که می تواند تشخیص آن را ارتقا داده و تحقیقات در این زمینه را بهتر راهنمایی کند.

 

مترجم: سمانه سالاری

منبع: Science alert

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا