اعتیاد به تلفن همراه ، عامل بحران عاطفی در خانواده

بر اساس پژوهش های جدید انجام شده توسط محققان ، استفاده بیش از حد از موبایل های هوشمند و تکنولوژی های مشابه توسط افراد ، می تواند بنیان عاطفی خانواده را به خطر انداخته و موجب جدائی عاطفی در بین همسران شود . این تحقیقات به تازگی  توسط فدراسیون زنان چین انجام شده است .

در این پژوهش ، 31 هزار و 344 نفر مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته و در نتیجه مشخص شد که آن گروه از افرادی که در طول شبانه روز به میزان بیشتری از تکنولوژی های دیجیتال استفاده می کنند در مقایسه با سایر افراد عادی ،  به طور قابل توجهی از سطح پائین تر روابط خانوادگی برخوردار هستند .

نکته قابل توجه و بسیار مهم در این رابطه ، اعتراف 73 درصد از افراد مورد مطالعه قرار گرفته شده ، به این موضوع است که آن ها در تمام طول روز با موبایل خود سرگرم بوده و 43 درصد از این افراد نیز اعلام کردند در هنگام دید و بازدید با اقوام و دوستان خود و در زمانی که در میان جمع قرار دارند ، با موبایل خود بازی می کنند . این موضوع همچنین در زمانی که افراد در کنار خانواده و همسر خود نیز هستند ، مصداق دارد .

در همین زمینه هوانگ هوای جون Huang Huaijun روان شناس مرکز بیمارستانی جنوب در کشور چین اعلام کرد : " مطالعات ما نشان می دهد که ساکنان شهر ها به طور افزاینده ای دچار پدیده اعتیاد به قطعات الکترونیکی شده اند . "

بر اساس این مطالعات ، استفاده بیش از حد از تلفن های همراه در بین زوج ها سبب رنجیدگی ، اضطراب و سایر اختلالات احساسی در طرف مقابل شده و موجب کاهش سطح روابط عاطفی زوج ها و خانواده ها می شود .

پژوهشگران در پایان گزارش خود ، پیشنهاد می کنند که بهتر است دست کم در طول شبانه روز برای دست کم  یک ساعت موبایل ها و سایر ابزار های الکترونیکی را کنار گذاشته و با افراد خانواده خود به صورت چهره به چهره و مستقیم گفتگو کرده و ارتباط داشته باشید .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا