کنار گذاشتن کامل زغال سنگ و خودروهای بنزینی و دیزلی تا سال ۲۰۳۰

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، مقامات هلند از قصد خود برای پایان دادن به استفاده از منابع زغال سنگ تا سال ۲۰۳۰ خبر داده‌اند؛ اقدام اخیر به‌عنوان نشانه‌ای از آغاز روند پایان اتکا به انرژی برق تولیدشده از سوخت زغال سنگ در این کشور اروپایی تلقی می‌شود.

 تصمیم فوق از سوی دولت جدید هلند و چند روز پیش به تصویب رسید. آن‌ها همچنین اعلام کرده‌اند که تا پایان همین دوره قصد کنار گذاشتن کامل خودروهای بنزینی و دیزلی و ممنوعیت استفاده از آن‌ها را دارند.

 برپایه‌ی گزارشی که توسط مگان دبلی از کلایمت‌هوم منتشر شده است، هلند تمام نیروگاه‌های زغال سنگ را تا سال ۲۰۳۰ تعطیل می‌کند. این تصمیم حتی شامل سه نیروگاهی می‌شود که در سال ۲۰۱۵ آغاز به کار کردند و اشاره می‌شد که در قیاس با سایر نیروگاه‌های مشابه، پربازده‌تر هستند.

 با وجود عملکرد بهتر نیروگاه‌های زغالی جدید، ارزش آن‌ها نیز در سال ۲۰۱۶ رو به کاهش گذاشت. دولت هلند همچنین در نظر دارد علاوه بر کاهش زغال سنگ، یک قیمت حداقلی برای کربن تعیین کند. آن‌ها می‌خواهند با این کار از ارزان‌تر شدن کربن و زغال سنگ از یک قیمت مشخص جلوگیری کنند تا به این ترتیب مطمئن شوند که سایر تولیدی‌ها یا کارخانه‌های مشابه نیز از این ماده در آینده استفاده نخواهند کرد.

 جرارد وینن، مشاور سرمایه‌گذاری انرژی در مؤسسه‌ی بهره‌وری انرژی و تحلیل‌های مالی IEEFA، در گزارشی اظهار می‌کند: بیانیه‌ی امروز دولت، یک پیام مشخص برای بازارهای تولید الکتریسیته ارسال کرده است؛ اینکه هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری در انرژی زغال سنگ در اروپا ایمن نیست.

 وین در ادامه گفت:  تصمیم جدید، خطر سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های جدید یا فعلی زغال سنگ را برجسته می‌کند و درسی که باید بگیریم روشن است: برنامه‌های انحلال ملی زغال سنگ از این دست، همراه با افزایش کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر و تأثیر آن‌ها بر تقاضا برای میزان کارایی بهبودیافته در یک نیروگاه، مدل‌های قدیمی تولید برق را در معرض خطر قرار می‌دهند.

 در ماه سپتامبر، سازمان ارزیابی محیط زیست هلند (NEAA) اطلاعات جدیدی منتشر کرد که نشان می‌داد، میزان انتشار دی‌اکسید کربن جهانی در سال ۲۰۱۶ تغییری نیافته است.

 اتفاق فوق به‌خودی‌خود نشانه‌ی مثبتی بود از این‌که مردم می‌توانند از تغییرات آب‌و‌هوایی بیشتر در محیط جلوگیری کنند؛ با این حال دولت هلند می‌خواهد عملکردی بهتر از این نیز داشته باشد. در نتیجه آن‌ها هدف جدید خود را به کاهش ۴۹ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای در این کشور و نیز افزایش اهداف در نظر گرفته‌شده برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در اروپا از ۴۰ درصد به ۵۵ درصد، متمرکز ساخته‌اند.

 داربی می‌نویسد: ائتلاف مربوطه اعلام کرده است که در صورت شکست این کار، برای انجام اقدامات قوی‌تری با کشورهای هم‌فکر شمال غربی اروپا توافق خواهند کرد تا هر گونه اختلال یا کاستی رقابت‌آمیز را در راستای تعیین اهداف بالاتر کاهش دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا