افزایش خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده در مناطق ابری

به گزارش مهر، دکتر «کدریک گارلند»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، در این باره می گوید: «اگر شما در منطقه ایی با ارتفاع بالا یا در محلی با پوشش شدید ابری زندگی می کنید، در طول سال قادر به تامین ویتامین D کافی برای بدن تان نیستید، که همین مسئله منجر به ریسک بالاتر ابتلا به سرطان لوزالمعده می شود.»وی در ادامه می افزاید: «کسانی که در کشورهای آفتابی نزدیک خط استوا زندگی می کنند، در مقایسه با افرادی که دور از خط استوا زندگی می کنند، فقط یک ششم به سرطان لوزالمعده مرتبط با سن مبتلا می شوند. اهمیت کمبود نور خورشید قویاً بیانگر آن است که کمبود ویتامین D در خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده نقش دارد.»

به گفته محققان، امکان دریافت ویتامین D از مواد خوراکی نظیر ماهی های چرب همچون تن و سالمون، پنیر، زرده تخم مرغ و محصولات غنی شده نظیر شیر، غلات و آبمیوه ها وجود دارد. اما افراد به ویتامین D بیشتری در مقایسه با آنچه که از طریق مواد خوراکی تامین می شود، نیاز دارند.

محققان با مطالعات داده های مربوط به 107 کشور، و با در نظر گرفتن تفاوت های بین المللی و علل احتمالی دیگر نظیر مصرف الکل، چاقی و سیگار کشیدن، به این نتایج دست یافته اند.

طبق اعلام صندوق بین الملل تحقیقات سرطان جهان، سرطان لوزالمعده 12اُمین سرطان رایج در جهان است و هر ساله 338 هزار مورد ابتلا جدید در جهان شناخته می شود. بیشترین نرخ شیوع این بیماری در کشورهای آمریکای شمالی و اروپا و کمترین آن در کشورهای آفریقایی و آسیایی است. این بیماری به عنوان هفتمین سرطان کُشنده نیز معرفی شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا