تلفن همراه تاشو با دو صفحه نمایش

به نظر می رسد با نسل جدیدی از تلفن های همراه رو به رو هستیم که صفحه نمایش بزرگتر، انحنای کمتر و کارآیی بیشتری دارند. شرکت چینی ZTE با معرفی تلفن همراه جدید خود به نام Axon M که می توان آن را نخستین تلفن همراه دارای دو صفحه نمایش و قابلیت تاشو محسوب کرد، در کانون اخبار دنیای تلفن همراه قرار گرفته و پیش بینی می شود این محصول قابلیت ها و کارآئی های بسیار زیادی داشته باشد. کاربران با استفاده از این تلفن همراه قادر خواهند بود دو عمل مختلف را در دو صفحه نمایش آن به طور مجزا انجام دهند و برای نمونه در یک صفحه نمایش می توان صفحه ای از شبکه اینترنت را باز و در عین حال در صفحه نمایش دیگر اقدام به ارسال ایمیل کرد.

این تلفن همراه با سیستم عامل اندروئید 7.1.2 Nougat  با یک پردازنده Snapdragon 821 و رم 4 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی از 64 گیگا بایت رم ساخته شده است. دوربین پشتی این موبایل با کیفیت 20 مگاپیکس طراحی شده و دهانه لنز آن F1.8 بوده و باتری این تلفن نیز3,180-mAh قدرت دارد.

 هر دو صفحه نمایش 5.2 اینچی بوده  و با ترکیب دو پنل 6.75 اینچ، 1،920 X 1،660 با دو صفحه نمایش  رو به جلو طراحی شده که در وسط آن ها خط اتصال قرار گرفته است؛ ساختاری منحصر به فرد دارد.

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم و کاربردی Axon M  که موجب بهره وری بیشتر برنامه های مختلف می شود، امکان تایپ به صورت افقی است که در این نمونه بدون اینکه سه چهارم صفحه نمایش با یک صفحه کلید پنهان شود، کاربر به متن تسلط داشته و آن را مشاهده می کند. به گفته شرکت سازنده، سه مرز مجازی بین صفحات این تلفن وجود دارد که کاربر با لمس و انتقال برنامه ها به کمک انگشتان خود می تواند به سادگی هر برنامه ای را جا به جا کرده و یا در صورت نیاز کل صفحه را به صورت یکسان و بدون مرزبندی درآورد. این تلفن همراه همچنین برای دوستداران بازی های کامپیوتری و ویژه تلفن همراه نیز بسیار مناسب بوده و امکان انجام انواع بازی از جمله Nintendo DS در آن وجود داشته و کاربر می تواند با تا کردن صفحه نمایش، نیمی از آن را رو به روی حریفی که در مقابلش نشسته قرار داده و هر دو نفر به بازی بپردازند. البته توسعه دهندگان این تلفن همراه و بازی های کامپیوتری باید در مورد این قابلیت ویژه، تلاش بیشتری کرده و بازی ها و شرایط مناسب با آن را طراحی کنند.

با این حال، حتی بدون ایجاد هیچ گونه تغییر خاص  در برنامه های استاندارد، ZTE Axon M یک ایده جذاب برای همه محسوب می شود. این تلفن همراه با سیستم عامل اندروئید 7.1.2 Nougat  با یک پردازنده Snapdragon 821 و رم 4 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی از 64 گیگا بایت رم ساخته شده است.

دوربین پشتی این موبایل با کیفیت 20 مگاپیکس طراحی شده و دهانه لنز آن F1.8 بوده و باتری این تلفن نیز3,180-mAh قدرت دارد.

گفتنی است پیش از این تلاش هایی برای طراحی و ساخت موبایل هایی با دو صفحه نمایش شده بود که از آن میان می توان به Yotaphone اشاره کرد اما نمونه جدید شرکت ZTE نخستین موردی است که هر دو صفحه نمایش تمام رنگی و ال سی دی بوده و مکانیزم تاشو در ابعاد مناسبی در آن اعمال شده است.

مفهوم و ایده کلی این تلفن همراه دارای ظرفیت های بالقوه ای برای توسعه و پیشرفت بوده و به نظر می رسد مدل ارائه شده فوق الذکر نخستین جرقه در این مسیر باشد. در این میان شرکت سامسونگ نیز از طراحی تلفن های همراه تاشو و دارای دو صفحه نمایش خود به نام Galaxy X خبرداده که در سال 2018 یا 2019 به بازار ارائه خواهند شد.

کارشناسان پیش بینی می کنند با توجه به تسلط شرکت های اپل، سامسونگ و گوگل بر بازارهای جهانی به ویژه در حوزه اروپا و آمریکا، Axon M کار دشواری برای مواجهه و رقابت با آن ها داشته  باشد اما این موضوع دلیل بر عدم تحسین این محصول از سوی کارشناسان نشده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، قیمت این محصول در ایالات متحده آمریکا و به صورت انحصاری و طی قرارداد 30 ماهه با AT&T کمی بیشتر از 24 دلار اعلام شده است اما هنوز هیچ اطلاعاتی درباره قیمت احتمالی این تلفن همراه در بازارهای جهانی منتشر نشده است.

 

ترجمه: فاطمه کردی

منبع: newatlas

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا