سرفیس بوک 2، دسکتاپی در قامت یک لپ‌تاپ

شرکت مایکروسافت نسخه‌ای جدید از سرفیس را عرضه کرده است که لپ‌تاپ سرفیس بوک 2 نام‌گرفته است. این لپ‌تاپ در حقیقت یک انقلاب برای مایکروسافت محسوب می‌شود. دلیل این امر این است که این شرکت برای سال‌ها در حال تلاش برای معرفی مدل‌های جدید سخت‌افزاری در رده کامپیوتر بود و سری سرفیس، تبلت‌های بسیار مناسب این شرکت بودند که قدرتی برابر با یک لپ‌تاپ داشتند. بااین‌وجود تبلت سرفیس، یک گام از این مسیر جلوتر رفته است و یک لپ‌تاپ عرضه کرده است، محصولی که نه رگه‌ای از تبلت دارد و نه رگه‌ای از هر چیز دیگر.

بااین‌وجود تبلت سرفیس در نوع خود می‌تواند جایگزین هر محصول دیگری باشد زیرا قدرت سخت‌افزاری و امکانات جانبی بسیار مناسبی در اختیار کاربر خود می‌گذارد. پردازنده این محصول از نسل هشتم تراشه‌های سری Core i5 و Core i7 شرکت اینتل است. همچنین کارت گرافیکی ویژه شرکت جی فورس، رم پردازشی تا سقف 16 گیگابایت نمایشگرهایی بین 13 تا 15 اینچ و یک ترابایت حافظه بسیار سریع SSD می‌توانند این محصول را به یک غول بزرگ بدل کنند. همچنین باتری این محصول قرار است تا نزدیک به 17 ساعت (در بهترین شرایط) برای کار کردن به ارائه نیرو ادامه بدهد.

مایکروسافت می‌گوید که لپ‌تاپ سرفیس بوک 2 به‌مراتب سریع‌تر از نسل‌های قبلی سری سرفیس است و حتی مدل 15 اینچی، از آخرین نسخه سرفیس بوک 5 بار سریع‌تر عمل می‌کند. همچنین عمر باتری این محصول نیز 70 درصد از یکی از بزرگ‌ترین رقیب‌های خود یعنی آخرین نسخه مک‌بوک نیرومندتر است. همچنین گفته می‌شود که توان اجرایی لپ‌تاپ سرفیس بوک 2  از آخرین نسخه لپ‌تاپ اپل، دو برابر بیشتر است. برای قدرت اجرایی این دستگاه تنها کافی است بدانید که این محصول در اجرای بازی‌های کامپیوتری به‌مراتب بهتر از اکس باکس وان X عمل می‌کند.

به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که مایکروسافت قصد دارد که تمامی مشکلات نسل‌های قبلی سرفیس را به‌واسطه لپ‌تاپ سرفیس بوک 2 پشت سر بگذارد. این محصول قرار است تا برای مدل 13 اینچی خود باقیمت 1500 دلار به بازار عرضه شود. همچنین قرار است تا این محصول با سیستم واقعیت افزوده مایکروسافت یعنی هولولنز نیز سازگاری ویژه‌ای داشته باشد.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا