ایجاد شورای ملی ترویج علم در کشور

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،دکتر مصطفی معین امروز، سه‌شنبه، 25 مهرماه در گردهمایی سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه ترویج علم با بیان اینکه فعالیت‌های  سازمان‌ها در حوزه ترویج علم دیر شروع شد، افزود: چند سالی است که روز جهانی علم از طرف گروه ترویج علم مرکز سیاست‌ها برگزار می‌شود و امسال اولین سالی است که گردهمایی وسیعی با حضور سازمان‌های علمی و غیر علمی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه اولین بیانیه رسمی در حوزه ترویج علم صادر می‌شود، ابراز امیدواری کرد که این بیانیه نقطه عطفی در این حوزه باشد.
معین از راه‌اندازی شورای ترویج علم با رسالت ملی خبر داد و اظهار کرد: این شورا با حضور کلیه مراجع علمی و سازمان‌های دولتی و غیر علمی تشکیل خواهد شد.
وی تشکیل این شورا را زمینه‌ای برای ایجاد شبکه‌ای در حوزه ترویج علمی دانست و یادآور شد: این امر موجب خواهد شد تا راهکارهایی برای حل چالش‌های ملی و جهانی چون آب و هوا و حقوق بشر ارائه شود.
معین در خصوص وجود پدیده تقلب علمی در کشور توضیح داد: در کشوری که ۵۰ هزار مقاله علمی در مجلات  علمی منتشر می‌کند میزان تقلبات علمی ناچیز است، ولی باید با این پدیده به طور قاطع برخورد شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا