کسب و کار نیمه‌‌ هادی و نمایشگر

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، کسب‌وکار مرتبط با تأمین قطعات سامسونگ در چند ماه اخیر تأثیر زیادی در سودآور نگه‌داشتن این غول کره‌ای داشته است. بخش تولید تراشه‌های سامسونگ نیز طبق پیش‌بینی‌های اخیر، طی تابستان سال جاری از نظر سوددهی رکوردشکنی کرده است. حال طبق پیش‌بینی‌های جدید و با توجه به آمارهای اعلام‌شده توسط تحلیل‌گران بازار، بخش عمده‌ای از سود عملیاتی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ به کسب‌وکار تجهیزات سامسونگ اختصاص دارد. طبق پیش‌بینی‌‌های تحلیل‌گران، رقمی نزدیک به ۹.۸ میلیارد دلار از سود عملیاتی ۱۲.۹ میلیارد دلاری سامسونگ در تابستان امسال به کسب‌و‌کار نیمه‌رسانا‌ها و نمایشگر این کمپانی اختصاص داشته است؛ این رقم حدود ۷۵ درصد از سود عملیاتی سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری را تشکیل می‌دهد.

وابستگی سامسونگ به سود بخش تولید قطعات و تجهیزات به‌مرور در سال‌های اخیر افزایش یافته و سامسونگ تبدیل به یک تأمین‌کننده‌ی بزرگ و بازیگر مهم در بخش پنل‌های نمایشگر و قطعات نیمه‌رسانا شده است؛ این سود بزرگ به هرچه بهتر شدن وضعیت این کمپانی در آینده کمک خواهد کرد. سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های نو باعث خواهد شد که سامسونگ همچنان به‌عنوان گزینه‌ی اول برای تأمین نیازهای شرکت‌های مختلف مطرح باشد.

البته باید خاطرنشان کنیم که این افزایش وابستگی به سود بخش تولید پنل‌های نمایشگر و نیمه‌رساناها چندان خالی از خطر نیست. طبق پیش‌بینی‌ها، قیمت تراشه‌های حافظه در سال ۲۰۱۹ کاهش خواهد یافت؛ از این‌رو سامسونگ و رقبای این شرکت باید به دنبال میدان جدیدی برای رقابت خود باشند. ورود چینی‌ها به بخش پنل‌ اولد هم دیگر مسئله‌‌ای است که سامسونگ نباید از آن غافل شود.

کسب‌وکار موبایل سامسونگ نیز به لطف تولید و عرضه‌ی گلکسی نوت ۸ روزهای خوشی را سپری می‌کند. سامسونگ در سه‌‌ماهه‌ی دوم سال جاری به پرسودترین کمپانی فعال در حوزه‌ی فناوری مبدل شد؛ سود عملیاتی سامسونگ در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷ با عبور از ۱۲.۶۷ میلیارد دلار، از مجموع سود فیسبوک، آمازون، نت‌فلیکس و گوگل در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری پیشی گرفت. با تخمین‌های کنونی که سود عملیاتی مشابهی برای سه‌‌ماهه‌ی سوم سال متصور است، باید منتظر عملکرد درخشان این غول کره‌ای در آینده هم باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا