آغاز ثبت نام چهارمین دوره مسابقات ملی دانش آموزی دانش مغز

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،این مسابقات زیر نظر کمیته دانش آموزی انجمن علوم اعصاب ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی به صورت کشوری و در دو مرحله توسط سازمان سنجش دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش، مرحله نخست این مسابقه به صورت آزمون تئوری و به زبان فارسی در 23 آذر ماه در سطح کشور برگزار خواهد شد و برگزیدگان مرحله اول، پس از گذراندن دوره های آمادگی، در دوره دوم مسابقه که به زبان انگلیسی است، شرکت خواهند کرد.
همچنین برگزیده نهایی مرحله دوم به بیستمین دوره مسابقات جهانی Brain Bee که تابستان سال آینده در برلین آلمان برگزار می شود، اعزام خواهد شد.
مسابقه ملی دانش مغز (Brain Bee) برای نخستین بار توسط دکتر نوربرت میسلینسکی در سال 1999 در دانشگاه مریلند کشور امریکا پایه گذاری شد.
این رقابت‌ها با هدف علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به یادگیری در باره دانش مغز و کارکردهای آن، پرورش استعدادهای جوان، ‌استفاده از ایده‌های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب، هر ساله در سطح دنیا برگزار می‌شود.
این مسابقات در بیش از 150 مرکز و 30 کشور دنیا برگزار شده و برگزیدگان مسابقات کشوری، هر ساله در یک نقطه از دنیا گرد هم آمده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
به این ترتیب بیش از سی هزار دانش‌آموز از سراسر دنیا هر سال به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و اخبار این رویداد، از سوی رسانه های همگانی در سرتاسر دنیا منتشر می شود.
علاقمندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر درخصوص شرایط این مسابقه می توانند به آدرس وبگاه www.irbrainbee.ir مراجعه نمایند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا