رونمایی از قدرتمندترین تراشه تلفن همراه جهان

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،با نصب این تراشه در تلفن های همراه، دقت نمایشگرهای آنها به ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل افزایش می یابد. علاوه بر این، وضوح و درخشندگی صفحات نمایشگرها نیز ارتقا خواهد یافت و تجربه کاربری بی نظیری در اختیار افراد خواهد بود.

کوالکوم مدعی است این تراشه ۴۰ درصد سریع تر از بهترین نمونه های رقیب است. در این تراشه از هسته های پردازشگر خاصی موسوم به Kryo ARM استفاده شده است. تعداد این هسته ها ۸ مورد است. پردازنده مرکزی این تراشه ۶۴ بیتی وسرعت آن ۱.۸ گیگاهرتز است.

پردازنده گرافیکی پردازنده جدید کوالکوم Adreno ۵۰۹ است و این پردازنده ۱۴ نانومتری از طیف گسترده ای از خدمات وای – فای مانند ۸۰۲.۱۱ac Wave ۲، ۸۰۲.۱۱n، ۸۰۲.۱۱a/b/g پشتیبانی می کند. سازگاری با ان اف سی و استاندارد بلوتوث ۵ و حداکثر ۸ گیگابایت رم دوکاناله LPDDR۴ از جمله دیگر امکانات این پردازنده است.

شرکت کوالکوم می گوید این پردازنده در مقایسه با پردازنده های قبلی تلفن همراه ساخت این شرکت در زمینه اجرای بازی های ویدئویی تا ۱۰ درصد بهتر عمل می کند. قیمت پردازنده مذکور که در اواخر سال ۲۰۱۷ یا اوائل سال ۲۰۱۸ روانه بازار می شود، هنوز اعلام نشده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا