افتتاح باشگاه پژوهشگران جوان بیورزونانس دانشگاه صنعتی امیرکبیر

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،محققان و پژوهشگران دنیا هر روز به مرزهای جدیدی در حوزه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی دست پیدا می‌کنند و بر این اساس پژوهش‌هایی به ثمر می‌رسد که زندگی بشر را تسهیل می‌کند.
بتازگی در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌ها از روش جدیدی به نام بیورزونانس استفاده می‌شود. بیورزونانس دانشی است که بر اساس فرکانس‌های سلولی شکل گرفته است.
به این ترتیب به کمک پزشکان، علم فیزیک و بیوفیزیک در زمینه تشخیص و درمان بیماری های مختلف وارد صحنه شده و دستگاه هایی مبتنی بر این دانش طراحی شده است که پزشکان می توانند از طریق این دستگاه ها فرکانس های دریافتی از بدن بیماران را پردازش کرده و با توجه به این اطلاعات در زمینه تشخیص بیماری ها در نخستین مرحله و درمان آنها در مراحل بعدی به یافته هایی دست یابند.
اما بر اساس اعلام دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ این دانشگاه باشگاهی تحت عنوان پژوهشگران جوان بیورزونانانس افتتاح کرده است.
دکتر حمید کشوری در آیین افتتاح باشگاه پژوهشگران جوان بیورزونانس با اشاره به اینکه، تاکنون برای معرفی آزمایشگاه بیورزونانس اقدامات زیادی از جمله اطلاع‌رسانی در نشریه‌ها، انتشار اخبار و مقالات مرتبط با بیورزونانس در حوزه‌های پزشکی مختلف، حضور در همایش‌های مختلف و معرفی بیورزونانس که با استقبال همگان روبه‌رو شده است، هدف از افتتاح این باشگاه را به کارگیری نیروهای جوان و حرفه‌ای در زمینه بیورزونانس و به کارگیری آن در کل کشور دانست.
رییس پژوهشکده سلامت والکترونیک بیورزونانس در ادامه یادآور شد:مسئولان آزمایشگاه بیورزونانس 6 زمینه کاری را بر اساس نیاز آزمایشگاه بیورزونانس و همچنین نیاز کشور برای پژوهشگران این باشگاه در نظر گرفتند تا آن‌ها بتوانند به انتخاب خود و با توجه به سابقه فعالیت آن‌ها و علاقه‌ای که دارند، در مسیر دلخواه قدم بردارند و به بهتر شدن فعالیت‌های آزمایشگاه بیورزونانس کمک بسزایی انجام دهند.
وی گروه تحقیق و توسعه بالینی بیورزونانس، گروه مدیریت و اطلاعات بیورزونانس، گروه تحقیقات علوم پایه بیورزونانس، گروه کاربردهای دفاعی و پدافند، گروه علوم کشاورزی، گروه مهندسی ساخت تجهیزات و تکنولوژی بیورزونانس را از جمله این شش زمینه کاری برشمرد.
دکتر کشوری تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان دانشگاه مهندسی پزشکی در کشور پیشتاز است توانسته با راه‌اندازی نشریه تخصصی بیورزونانس، راه‌اندازی اپلیکیشن و در آخر باشگاه پژوهشگران جوان گروه پژوهشگران جوان و حرفه‌ای را در این مسیر داشته باشد.
رییس پژوهشکده سلامت و الکترونیک بیورزونانس در ادامه اظهار امیدواری کرد آزمایشگاه بیورزونانس با کمک باشگاه پژوهشگران جوان خود بتواند به عنوان نخستین مرکز آکادمی بین‌المللی برای پیشبرد و توسعه بیورزونانس در سراسر کشور فعالیت های خود را ادامه دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا