اوبر بخشی از خدماتش را در نروژ متوقف کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،دارا خسروشاهی مدیر عامل جدید شرکت اوبر سعی در اصلاح قوانین و رویکردهای این شرکت دارد. رسوایی های زیاد اوبر که در دوران مدیریت تراویس کالانیک رخ داد، باعث شده تا این شرکت با مشکلات زیادی روبرو شود که یکی از آنها لغو مجوز فعالیت در شهر لندن بود؛ ماجرایی که مدیر عامل جدید را مجبور به عذرخواهی از عموم مردم کرد.

چند ماه پیش نیز دانمارک به بهانه قانون جدید تاکسیرانی مانع فعالیت اوبر در این کشور شد. در قوانین جدید تمام خودروهای تاکسی باید به حسگرهای ویژه صندلی و تاکسی متر (مسافت سنج) مجهز شوند.

مدیر عامل جدید اوبر اکنون سعی دارد تا جلوی اتفاقات مشابه را بگیرد و آخرین فعالیت این شرکت مسافربری برای بهبود این شرایط، توقف فعالیت سرویس UberPop در نروژ است. این اقدام به منظور بازنگری و اعمال تغییرات در مقررات این بخش رخ داده است.

بنابراین اکنون تنها در شهرهای نروژ خدمات UberBLACK و UberXXL در دسترس است. اوبر در این کشور ۲۸۰ هزار کاربر و صدها راننده دارد.

سرویس UberPop یکی از خدمات اوبر در اروپا است که با کمترین هزینه مسافران را به رانندگان خصوصی متصل می کند. اکنون به علت مشکلات پیش آمده در بسیاری از شهرهای اروپایی واقع در فرانسه، بلژیک، هلند، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، سوئد و غیره فعالیت UberPop به طور فعال ممنوع شده است.

سوالی که اکنون مطرح می شود این است که آیا اوبر قصد دارد تا سرویس UberPop را در سایر شهرهای اروپا هم متوقف کند؟ یک سخنگو در شرکت اوبر در این خصوص گفت: «در حال حاضر قصدی برای توقف این طرح در شهرهای دیگر نداریم و تنها در نروژ این سرویس به حالت تعلیق در آمده است».

این سخنگو بر هماهنگی اوبر با قوانین تاکسیرانی در نروژ تاکید کرد و افزود: «ما می خواهیم به عنوان یک شرکت مسئول که به همه کاربران خود اهمیت می دهد، عمل کنیم و به طور ویژه قصد داریم تا هر مشکلی که ممکن است رانندگان و کاربران این شرکت با آن روبرو شوند را در حد امکان برطرف کنیم. به همین دلیل ما در حال گفتگوی سازنده با سیاستگذاران به منظور پیدا کردن یک راه حل برای اصلاح و راه اندازی مجدد سرویس UberPopدر نروژ هستیم». 

در حال حاضر رانندگان اوبر در نروژ با جریمه های پلیس مواجه می شوند و این شرکت تحت فشار مقامات نروژی در خصوص پرداخت مالیات است. اوبر امیدوار است با اعمال تغییراتی در قوانین خود بتواند بر قانون‌گذاران نروژ تأثیر گذاشته و قوانین محلی را به نفع خود تغییر دهد. هر اندازه که دانمارک در برخورد با اوبر سختگیرانه عمل کرد به نظر می رسد که اوضاع در نروژ خوش بینانه تر باشد.

اوبر همچنین خدمات خود در فنلاند را برای یک سال (در ماه ژوئیه) متوقف کرد تا با قوانین جدید در سال ۲۰۱۸ دوباره آغاز به کار کند، اما بر خلاف فنلاند، هیچ زمان تضمینی برای راه اندازی مجدد سرویس UberPop در نروژ وجود ندارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا