کارمندان مایکروسافت در خانه درختی کار می کنند!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،شرکت‌های بزرگ فناوری علاوه بر توجه به فعالیت‌های کارمندان خود به محل کار و محیط فعالیت آن‌ها نیز توجه ویژه‌ای می‌کنند، به همین دلیل طراحی دفاتر این شرکت‌ها معمولا زبانزد خاص و عام است. تعجبی ندارد که مایکروسافت غول بزرگ تکنولوژی نیز برای محل کار جدید کارمندانش یک‌خانه درختی طراحی کند.

مایکروسافت در دفتر مرکزی خود در واشینگتن بخشی از فضای سبزش را به خانه‌های درختی اختصاص داده و دو خانه درختی ویژه تمام کارمندان این شرکت راه‌اندازی کرده است که کارمندان می‌توانند در آن به مطالعه، استراحت، بازی و حتی کار بپردازند. همچنین قرار است یک‌خانه درختی دیگر نیز تا سال آینده میلادی با امکانات بیشتر به این مجموعه اضافه شود.

بر اساس اعلام مایکروسافت خانه های درختی مجهز به وای فای پرسرعت است و صندلی‌های تعبیه‌شده در آن‌ها به تغییرات آب و هوایی باد و باران مقاوم است.

فضای بیرونی این خانه‌های درختی بیشتر به خانه‌های قدیمی شباهت دارد و محیط داخلی آنها مدرن است. در این خانه‌های درختی علاوه بر کار برای تفریح کارمندان نیز چاره‌ای اندیشیده شده و محوطه داخلی شامل کافه، رستوران و اتاق بازی نیز هست. در بخش داخلی این خانه‌ها سیستم روشنایی به صورتی است که هنگام تابش نور خورشید به بدنه آن‌ها لوگوی مایکروسافت می‌درخشد و زیبایی خاصی را به وجود می‌آورد.

پت نلسون طراح این خانه‌های درختی درباره آن‌ها گفته که در طراحی بیشترین تأکید بر این نکته بوده که این خانه‌ها استرس‌ها و تنش‌های کاری را از کارمندان مایکروسافت دور کند و بهره‌وری آن‌ها را افزایش دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا