چه نظارتی بر آقازاده ها صورت می گیرد؟!؟ ترس از آقایان و سکوت در قبال آقازاده ها!

به گزارش سیناپرس به نقل از استاد نیوز، سید جواد حسینی، استاد دانشگاه زابل درباره برخورد قوه قضاییه با مفسدین اقتصادی عنوان کرد: اگر می خواهیم حقوق شهروندی در جامعه حاکم شود باید مبارزه با مفسدان اقتصادی بسیار جدی و عمیق باشد. این برخورد نیز در جامعه چالش هایی ایجاد می کند به ویژه کسانی که رانت های بزرگ می دهند نگران این برخوردها هستند. به همین دلیل علیه قوه قضاییه حاشیه سازی می کنند.

وی افزود: البته در قوه قضاییه مشکلاتی وجود دارد ولی نباید برخورد با دانه درشت ها که سبب می شود مردم به حقوق واقعی خود برسند را فراموش کنیم. بلکه این مشکلات را باید در جای و با شیوه مناسب خود حل کنیم ولی روند مبارزه با مفسدان اقتصادی را به شکل واقعی خود دنبال کنیم.

حسینی با بیان این که مسلماً دانه درشت ها در مسیر رسیدگی به پرونده مفسدان سنگ اندازی کرده و به قوه قضاییه اتهام زنی می کنند، خاطرنشان کرد: نباید با این تهمت ها از میدان خارج شد، بلکه برخورد با مفسدین را جدی تر پیگیری کرد.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود با اشاره حاشیه سازی برخی مسئولین کشور برای قوه قضاییه اذعان داشت: با توجه به شرایط داخلی و منطقه ای همانند همه پرسی کردستان و… نباید میان قوا درگیری روی دهد. اگر هم مشکلی وجود دارد باید به صورت خصوصی و خارج از رسانه ها حل شود، چرا که این فرافکنی ها جز ایجاد التهاب در جامعه، بدبین و بدگمان کردن مردم نسبت به دولت و دستاوردهای آن و تردید قوه قضاییه در مبارزه با مفسدین، سود دیگری ندارد. امیدواریم سران قوا اتحاد در خور نظام اسلامی داشته باشند.

استاد دانشگاه زابل، با توجه به نقش آقازاده ها در مفاسد اقتصادی نیز یادآور شد: در قوانین مشکلی نداریم هر چند برخی از آن ها نیاز به بازنگری دارد، مشکل در نظارت و اجرا در سازمان های مختلف است. برخی از مفاسد در کشور مافیایی شده و این افراد تلاش می کنند با فشار به قوه قضاییه و مجریه مانع اجرای قانون شوند. مبارزه با این افراد نیز نیازمند عزم راسخ است که قوه قضاییه آن را شروع کرده و امیدواریم با حمایت و مطالبه گری مردم در برخورد با دانه درشت ها ادامه داشته باشد.

حسینی در پایان تأکید کرد: همچنین مسئولین در نظر داشته باشند به مردم تعهد داده اند در چارچوب قانون و نظام اسلامی حرکت کنند، به همین دلیل اگر می خواهند اعتماد مردم نسبت به آن ها سلب نشود باید با مفسدین هر چند نزدیک در چارچوب قانون برخورد کنند. این می تواند پشتوانه عظیمی برای نظام مردمی جمهوری اسلامی و قوای آن باشد. لازمه تدام نظام اسلامی برخورد مستقیم مسئولین با دانه درشت ها هر چند از نزدیکان خود باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا