سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی یکی از کلیدهای رفع بحران بیکاری

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،دکتر "محمدجواد آروین" در آیین استقبال از دانشجویان نو ورود دانشگاه عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل تثبیت نشدن کامل جایگاه انقلاب و از طرفی وقوع جنگ تحمیلی، کشور با کمبود نیروی متخصص و تحصیلکرده مواجه شد تا جایی که از نیروهای انسانی سایر کشورها در زمینه هایی مانند پزشکی استفاده شد.
آروین به گسترش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در دهه دوم و سوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: امروزه نیاز کشور به نیروی متخصص و کارامد در  دانشگاه های کشور تامین می شود.
وی از گسترش بی رویه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سال های گذشته انتقاد و تصریح کرد: وقتی رشد کمی دانشگاه از یک حد خارج شود قطعا به آموزش لطمه زیادی خواهد زد و با فارغ التحصیلان بیکار مواجه می شویم.
رییس  دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با استقبال از اصلاح سیاست ها در وزارت علوم، تحقیقات و فنناوری تاکید کرد: در سال های اخیر، رشد کمی دانشگاه ها متوقف شده است و دانشگاه ها در مسیر رشد کیفی  گام برمی دارند.
وی با بیان اینکه امروز با بحران بیکاری فارغ التحصیلان روبرو هستیم تاکید کرد: سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی یکی از کلید های اساسی در رفع بحران بیکاری و اشتغال زایی جوانان تحصیل‌کرده است.
 آروین گفت: در شرایط کنونی دانشگاه‌ها باید به سمت رشد و توسعه کیفی حرکت کنند و دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با توجه به امکانات زیربنایی آموزشی، پژوهشی و اداری به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا در زمینه ارتقای کیفیت پیشتاز است.
 رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه را  یک به پنج اعلام کرد و گفت: این نسبت در کمتر دانشگاهی وجود دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا