درآمدهای یونسکو از کمک های مشارکتی کاهش یافته است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،شانتا کی رتناسینگام/ Shanta K. Retnasingam روز دوشنبه در نشست فرصت هایی برای مشارکت یونسکو در ایران با مشارکت شرکت های کره ای اظهار کرد: بخش جذب مشارکت های خصوصی و چندجانبه در مقر یونسکو در پاریس‌ منابع مالی را هماهنگ با اولویت های برنامه های یونسکو جذب می کند.
وی ادامه داد: منابع فرابودجه ای یونسکو طی شش سال گذشته مستمر کاهش داشته است و ما دنبال راه های نوآورانه برای بسیج منابع از دیگر بخش ها مانند بخش خصوصی هستیم.
رتناسینگام ادامه داد:ما (بخش های جذب مشارکت) در سال های 2013، 2014 و 2015 به ترتیب 51، 41 و 41 میلیون دلار مشارکت جذب کرده ایم که 14 درصد از کل هزینه های فرابودجه ای این سازمان را تشکیل می دهد.
این مقام یونسکو با اشاره به رویکردهای سازمان علمی و فرهنگی ملل‌ متحد در مورد جذب منابع مالی از مشارکت های دوجانبه توضیح داد: یونسکو از سازمان هایی مانند بانک های توسعه ای، اتحادیه اروپا، آژانس های سازمان ملل متحد، بنیادها و صندوق ها می خواهد به صورت مشارکتی هماهنگ با حوزه های اولویتی آنها به یونسکو کمک کنند.
رتناسینگام تاکید کرد: در مورد بخش خصوصی نیز با دریافت پول نقد، ارتقای برنامه های یونسکو با منابع مالی شرکت ها، دریافت حمایت مالی از بنیادها و بخش ها یا کمک در زمینه تامین هزینه های سفر و…منابع را جذب می کنیم.
وی در این نشست یک روزه که از صبح امروز با سخنرانی استر کی لاروش رییس دفتر منطقه ای یونسکو، خانم کیم هیون می وزیر زمین و زیرساخت کره جنوبی و کیم سیونگ هو سفیر این کشور در تهران آغاز شد، تصریح کرد: شرکت های کره ای فرصت های زیادی برای همکاری با یونسکو در زمینه افزایش همکاری ها دارند.
این نشست امروز عصر نیز در زمینه های مختلف کاری یونسکو با برگزاری پنل های تخصصی از جمله حوزه های علمی، آموزشی، اطلاع رسانی، فرهنگی و ارتباطی ادامه می یابد و بر اساس برنامه‌‌ قرار است محمد خدادی مدیر عامل ایرنا سخنران پنل تخصصی ارتباطات و اطلاعات باشد. مقامات وزارت نیرو، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان های تحقیقاتی، جشنواره فیلم پرواز نیز از دیگر سخنرانان این پنل ها خواهند بود.
نشست به همت سفارت جمهوری کره و دفتر منطقه ای یونسکو با انجمن کارفرمایان کره با هدف ارائه فعالیت های یونسکو به کارفرمایان کره ای و نمایندگان خارجی دیگر کشورها برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا