کاهش ترس از شکست با سرمایه گذاری در حوزه آموزش

عباس زاده افزود: اگر فضای نوپای استارتاپ ایران و بازار بکری که در این بخش وجود دارد، با آموزش، حمایت های مالی و معنوی مسئولان، دانشگاهیان و سایر کارآفرینان مواجه شود، می تواند منجر به رشد و توسعه اقتصادی کشور شود.
بنیانگذار زودفود، آموزش را یکی از مهمترین و کلیدی ترین مسائل مورد نیاز کشور عنوان کرده و افزود: براساس نتایج منتشر شده از سوی سازمان دیده بان جهانی کارآفرینی، با سرمایه گذاری در حوزه آموزش، ترس از شکست کاهش پیدا می کند.
عباس زاده تأکید کرد: تلاش می شود با برگزاری چنین همایش هایی، این خلاء پوشش داده شده و آمار شکست استارتاپ ها کاهش پیدا کند تا جوانانی که با هزار امید وارد استارتاپ می شوند، کمتر سرخورده شوند. طبق آمار کشورهای غربی، ۳۰ درصد افراد فعال در استارتاپ ها که شکست می خورند، دچار افسردگی می شوند و طبیعتا در کشور ما، حباب استارتاپ ها بزرگتر است و احتمال افسردگی افراد شکست خورده، بیشتر خواهد بود.
وی افزود: در کشور، موجی مانند شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای داشتیم و امروز شاید با موج استارتاپ ها روبرو باشیم. اگر آموزش وجود داشته باشد، به جای سوق دادن همه افراد به سمت استارتاپ ها، افراد با توجه به علایق و تیپ شخصیتی، به سمت های دیگر هدایت می شوند و در واقع، هر فرد جایگاه مناسب خودش را پیدا می کند.
عباس زاده گفت: آموزش می تواند یک سیستم ممیزی باشد تا افراد را به سمت علاقه مندی آنها سوق دهد؛ از این طریق افراد می توانند در مسیر رشد، با صرف هزینه و وقت کمتر، گام های بزرگتری به سمت موفقیت بردارند.
بنیانگذار زودفود خاطر نشان کرد: در دنیا روش های جدیدی برای راه اندازی استارتاپ به وجود آمده اند که اگر ما بتوانیم این روش ها را به کشور منتقل و از آنها استفاده کنیم، ریسک و هزینه رشد استارتاپ ها کمتر شده و در واقع یک قدم مثبت در کشور برداشته ایم.

اولین رویداد جذب سرمایه برای استارتاپ ها پنجشنبه (20 مهر) در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا