تاریخ را رنگی تماشا کنید

در بین اسناد و آثار تاریخی دوران معاصر، عکس ها یکی از مهمترین اسناد طبقه بندی می شوند که اطلاعات بسیار ارزشمندی در آن ها نهفته و در این میان یک نقص مهم در این عکس های قدیمی وجود دارد؛ این تصاویر همگی سیاه و سفید بوده و اثری از رنگ در آن ها دیده نمی شود. 

وولفانگ وایلد (Wolfgang Wild) به سفارش مجموعه Retronaut تصاویری قدیمی را بازسازی و رنگ آمیزی کرده است. هدف این طرح، ایجاد ارتباط بین این تصاویر تاریخی و بینندگان امروزی است.

در ابتدا به عنوان یک اختراع رسانه ای، صنعتگران ماهر این حوزه، از رنگ را برای عکسبرداری با دست استفاده و تلاش می کردند تا ظرافت زندگی را بی واسطه  در جزئیات واضح بیان کنند. که البته نتایج آن در نخستین تصاویر رنگی، خام و ابتدائی بود. امروزه سنت ابتدائی و تلاش های نخست هنرمندان برای رنگی کردن تصاویر سیاه و سفید با کمک فناوری های دیجیتالی، پیشرفت زیادی کرده و و می توان نگاهی دقیق تر و واقعی تر به این تصاویر داشت.

به تازگی وولفانگ وایلد (Wolfgang Wild) به سفارش مجموعه Retronaut تصاویری قدیمی را بازسازی و رنگ آمیزی کرده است. هدف این طرح، ایجاد ارتباط بین این تصاویر تاریخی و بینندگان امروزی است. در طرح فوق الذکر 124 تصویر از نخستین تصاویر دنیای عکاسی تا دوره ها بعدی که هنوز این هنر تکامل چندانی نیافته بود، انتخاب و بازسازی شده است. در این گزارش تصویری به تماشای برخی از این تصاویر می پردازیم.

ترجمه: فاطمه کردی

منبع: mashable

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا