برنامه‌نویسان چه عادت‌های غذایی نادرستی دارند؟

به گزارش سیناپرس به نقل از نوپانا،هنگامی که بدن ذخیره انرژی خود را از دست می‌دهد، برای به دست آوردن انرژی مورد نیاز خود نوعی واکنش نشان می‌دهد. این واکنش، احساس خستگی و خواب‌آلودگی است. زمانی که بدن انرژی ندارد پس قطعا متابولیسم ما کاهش می‌یابد و عملکرد خوبی نخواهیم داشت.

برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان ساعت‌های زیادی را به صورت مداوم در حال کد زدن هستند. این کار ذهنی به انرژی زیادی نیاز دارد. حال اگر این افراد به تغذیه خود توجه نکنند یا عادات غذایی اشتباهی داشته باشند، این موضوع باعث تسریع این واکنش در بدن می‌شود و آنها سریع‌تر احساس خستگی می‌کنند.

قطعا احساس خستگی عملکرد را کاهش می‌دهد؛ پس برای جلوگیری از این مشکلات، در ادامه مطلب، چند عادت اشتباه را که باعث می‌شود برنامه‌نویسان انرژی کم‌تری در طول روز داشته باشند آورده‌ایم:

حذف وعده‌های غذایی

برنامه‌نویسان به علت کار زیاد و تمرکزی که برای انجام کار خود نیاز دارند، معمولا مدت زیادی جلوی سیستم می‌نشینند. این افراد توجهی به وعده‌های غذایی خود ندارند و معمولا یا یکی از وعده‌های غذایی خود را حذف می‌کنند یا زمان مشخصی برای غذا خوردن ندارند. تحقیقات نشان می‌دهد که گرسنه ماندن بیش از چهار ساعت بین وعده‌های غذایی منجر به افت قند خون و احساس خستگی و کمبود انرژی می‌شود. این افراد باید میان‌وعده‌ها و خوراکی‌های مفیدی مانند میوه‌ها و سبزیجات فیبردار را حین کار بخورند تا انرژی ذخیره کنند.

مصرف زیاد قهوه

برنامه‌نویسان برای بیدار ماندن و جلوگیری از خواب‌آلودگی مقدار زیادی قهوه مصرف می‌کنند؛ اما مصرف قهوه در بعدازظهر اثر معکوس روی خستگی دارد. در این زمان بهتر است از نوشیدنی های حاوی انرژی بیشتر استفاده کنند.

عدم مصرف صبحانه

عدم مصرف صبحانه یا نوشیدن یک نوشیدنی ساده اصلا کار درستی نیست. صبحانه نخوردن در اواسط و اواخر روز منجر به احساس خستگی و خواب‌آلودگی می‌شود. برای تعادل قند خون و ثبات انرژی در طول روز، باید یک صبحانه حاوی مواد پروتئینی و کربوهیدرات‌های پیچیده داشته باشید.
 کربوهیدرات‌های پیچیده مانند برنج، غلات سبوس‌دار و نان سبوس‌دار دارای فیبرهای غذایی خاصی هستند که در حفظ انرژی بالای بدن بسیار موثرند؛ اما کربوهیدرات‌های ساده مانند شکر سفید قند خون را سریع افزایش می‌دهند و به مدت کوتاهی احساس خوبی به ما می‌دهند؛ اما بعد از این مدت کوتاه قند خون مجددا پایین می‌آید و احساس خستگی بیشتری می‌کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا