تاسیس دانشگاه آنلاین توسط موسس اپل

یکی از موسسان اصلی شرکت اپل استیو وزنیاک است که برای دوست داران فناوری نیازی به معرفی ندارد. او که مدت‌ها است خود را از مدیریت در شرکت اپل دور کرده است، به‌تازگی به سراغ اقدامی ارزشمند برای تربیت نیروهای کاری حرفه‌ای کرده است. وزنیاک به‌تازگی دانشگاهی به نام Woz U را تاسیس کرده است که یک دانشگاه آنلاین به‌حساب می‌آید و قرار است تا مهارت‌های فعالیت در صنایع فناوری را به دانش آموزان خود آموزش بدهد.

هدف این دانشگاه این است که بتواند مهارت‌های دیجیتالی‌ای را به دانش آموزان خود یاد بدهد که موجب می‌شود تا بدون نیاز به دردسرهای فراوان بتوانند به‌عنوان نیروهای کاری مناسب برای صنایع فناوری به‌حساب بیایند. وزنیاک از این پروژه هیجان‌زده به نظر می‌رسد و در بیانیه‌ای دراین‌باره اعلام کرده است: «معمولا مردم از انتخاب رشته‌های فناوری محور می‌ترسند زیرا فکر می‌کنند که از پس آن بر‌نمی‌آیند. من می‌دانم که می‌توانند و می‌خواهم این را به آن‌ها نشان بدهم.»

مفاهیم تدریسی در دانشگاه وزنیاک شامل دوره‌هایی 12 تا 16 ماهه هستند که در آن‌ها قرار است تا کلاس‌های آموزشی یک‌به‌یک برای افراد در نظر گرفته شود. این دانشگاه قرار است تا در سال 2019 میلادی یعنی کمتر از دو سال دیگر شروع به فعالیت کند ولی به‌زودی فرایند پذیرش دانشجو در آن آغاز خواهد شد.

وزنیاک معتقد است که هدف اصلی او افزایش علاقه به علوم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات است و برای این کار نیز قرار است تا روش متفاوتی نسبت به دانشگاه‌های عادی در نظر گرفته شود. وزنیاک معتقد است که تازه در ابتدای راه قرار دارد و به‌زودی می‌تواند با استفاده از پلتفرم آنلاین و 30 مرکز فیزیکی در سراسر جهان، سیستم آموزش را متحول سازد.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا