بسیاری از اختلالات روانپزشکی در ارتباط مستقیم با مسائل اجتماعی است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،دکتر محسن رحیم‌نیا در آستانه برگزاری سی و چهارمین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران، اظهار داشت:
حیطه کار روانپزشکی بسیار گسترده است و صرفاً منحصر به بیماری‌های روانپزشکی نمی‌شود؛ بسیاری از مسائل اجتماعی و ارتباطی نیز شامل حوزه روانپزشکی می‌شود، همانطور که مسائل طبی مورد توجه این حوزه است.
وی درخصوص برگزاری کنگره علمی روانپزشکی ایران افزود: این همایش هفدهمین همایش پیاپی انجمن علمی روانپزشکان ایران است که روزهای 25 تا 28 مهرماه در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد تهران برگزار می شود.
رحیم نیا ادامه داد: طبق مصوبه هیات مدیره انجمن، از سال آینده، هر سال دو همایش برگزار خواهد شد، یک کنگره عمومی سالانه در تهران و در هفته سلامت روان (معمولاً هفته آخر مهرماه) برگزار می‌شود که موضوعات عام روانپزشکی مورد بحث و گفت‌‌وگو قرار می‌گیرد و همایش دومی در یکی از شهرها غیر از تهران با یکی از موضوعات خاص روانپزشکی در فصل بهار برگزار خواهد شد.
دبیر اجرایی سی و چهارمین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت:‌ 17 سمپوزیوم، 8 پانل، 6 سخنرانی کلیدی، 6 کارگاه جانبی، 6 ارائه مقاله روانپزشکان جوان و 18 ارائه مقاله عام، 6 ارائه مقاله دستیاری، در این کنگره خواهیم داشت و سمپوزیوم‌ها طبق سال‌های گذشته اصلی‌ترین و بیشترین حجم مطالب علمی کنگره را تشکیل خواهد داد و موضوعات متنوعی را در حیطه روانپزشکی و حوزه‌های مرتبط با آن را خواهد داشت.
رحیم‌نیا گفت: امسال پانل‌هایی به برنامه علمی اضافه شده اند که در آنها سعی شده ارتباط دو طرفه با مخاطبان محوریت داشته باشد؛ بنابراین شرکت‌کنندگان حضور فعال تری در کنگره امسال خواهند داشت.
وی ادامه داد: علاوه بر سخنرانان داخلی، سه سخنران از کشورهای آلمان، آمریکا و ایتالیا در این شرکت خواهند داشت و امسال مسابقه‌ای برای دومین بار تحت عنوان مسابقه دکتر داودیان برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا