فرماندار کالیفرنیا برای جلوگیری از شیوع هپاتیت حالت فوق العاده اعلام کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،تارنمای خبری آمریکایی 'یو.اس.ای تودی' با انتشار این خبر گزارش داد: فرماندار کالیفرنیا اعلام کرد که ذخیره واکسن موجود برای مقابله با این بیماری دراین ایالت کافی نیست. درنتیجه با اعلام حالت فوق العاده این امکان فراهم می شود تا تهیه این واکسن تسریع شده و این دارو بطور مستقیم از کارخانه خریداری و درمیان افراد توزیع شود.
بنابراین گزارش، تاکنون 81 هزار دوز واکسن دراین ایالت توزیع شده که این میزان برای مقابله با شیوع این بیماری کافی نبوده است. اکثر افراد مبتلا به این بیماری بی خانمان ها و یا معتادان هستند.
یو.اس.ای تودی همچنین گزارش داد: ایالت کالیفرنیا از سال 1996 ( 1375) به این سو با گسترده ترین شیوع بیماری هپاتیت آ در سراسر آمریکا موجه است.
تاکنون 576 مورد ابتلا به این بیماری در ایالت کالیفرنیا گزارش شده که از این تعداد تنها 490 مورد مربوط به ناحیه 'سن دیه گو' است. 71 مورد نیز مربوط به بخش 'سانتاکروز' (Santa Cruz) و هشت مورد نیز مربوط به ناحیه لس آنجلس می شود.
بنابراین گزارش از این تعداد، 386 نفر بستری شدند که 342نفر از این افراد در سن دیه گو، 33 نفر در سانتاکروز و شش نفر نیز در لس آنجلس بستری هستند. تاکنون گزارشی از فوت مبتلایان به این بیماری در خارج از سن دیه گو داده نشده است.
'دارل آیسا' (Darrell Issa) نماینده جمهوریخواه از حوزه انتخابیه 49 کالیفرنیا روز گذشته (جمعه) خواستار بودجه اضطراری برای متوقف ساختن شیوع این بیماری از دولت فدرال شد و اعلام کرد که شیوع این بیماری و تعداد مبتلایان به آن در سراسر این ایالت درکل سه برابر گزارش ها در سال 2015میلادی (1394) است.
یو.اس.ای تودی در ادامه افزود: شیوع گسترده این بیماری در ناحیه سن دیه گو درماه مارس گزارش شد زیرا این منطقه با افزایش جمعیت بی خانمان ها مواجه است. شیوع این بیماری در بخش سانتا کروز نیز یک ماه بعد اعلام شد، بخش های لس آنجلس و سن دیه گو در ماه سپتامبر گذشته (شهریورماه) درپی شیوع این بیماری حالت 'فوق العاده محلی' اعلام کردند.
بیماری هپاتیت آ نوعی بیماری عفونی حاد کبدی است که از فرد به فرد مسری بوده و یکی از راه های پیش گیری از آن شستن دست های آلوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا