واکنش کاربران ایرانی فضای مجازی علیه ترامپ

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،موج اعتراضات فراوان کاربران ایرانی بعد از سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از شب گذشته در شبکه اجتماعی توئیتر آغازشده و همچنان ادامه دارد.

استفاده از کلمه «خلیج عربی» به جای «خلیج فارس» توسط ترامپ، موجب خشم کاربران ایرانی شده و به همین دلیل کاربران در این شبکه اجتماعی به ارسال توئیتهای فراوانی در حمایت از «خلیج فارس» پرداختند. به نحوی که وزیر ارتباطات نیز با درج هشتگ #خلیج فارس نسبت به سخنان خصمانه ترامپ واکنش نشان داد.

از این رو سامانه رصد و تحلیل آنلاین فضای مجازی (پایشگر) متعلق به یک شرکت دانش بنیان، رفتار کاربران ایرانی توئیتر را طی ۲۴ ساعت گذشته مورد تحلیل قرار داده و نمودار استفاده از ۵ هشتگ برتر را در این بازه زمانی منتشر کرده است.

براساس تحلیل صورت گرفته از شب گذشته تاکنون نزدیک به ۱۵۰ هزار توئیت از سوی کاربران ایرانی برای ۵ هشتگ ترامپ، روحانی، سپاه، خلیج فارس و nevertrustusa ایجاد شده است.

در این زمینه سهم هشتگ ترامپ ۶۷هزار توئیت، سهم هشتگ روحانی ۲۰هزار، سهم هشتگ سپاه ۳۰هزار، سهم هشتگ خلیج فارس ۱۵هزار و سهم هشتگ nevertrustusa بالغ بر ۱۵ هزار توئیت اعلام شده است. در همین حال استفاده از هشتگهایی چون آمریکا و برجام در رده های بعدی موضوعات داغ کاربران ایرانی در این فضا قرار دارد.

برآوردها نشان می دهد که برای مثال در ساعت ۹ شب جمعه ۲۱ مهرماه بالغ بر ۱۳ هزار توئیت با هشتگ ترامپ در شبکه توئیتر منتشر شده است که بیشترین میزان واکنش کاربران ایرانی به اظهارات ترامپ در ۲۴ ساعت گذشته بود.

در همین حال پس از اظهارات حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به ترامپ، در ساعت ۱۱ شب، نزدیک به ۱۲ هزار توئیت در یک ساعت با هشتگ روحانی در فضای توئیتر منتشر شده است.

موضع گیری آمریکا درباره سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، مخالفان بسیاری درمیان کاربران توئیتر داشت. کاربران ایرانی در توئیتهایشان ضمن محکومیت دخالت آمریکا، خواستار حمایت هرچه بیشتر از سپاه شدند. از سوی دیگر حمایت ترامپ از مردم ایران در سخنرانی دیروز خود، موجب تمسخر کاربران توئیتری شده است.

در همین حال کاربران ایرانی عملکرد دولت در برجام و نیز، همراهی اروپا از ایران مقابل ترامپ را نشانه سیاست ورزی صحیح دولتمردان دانستند و از آن حمایت کردند.

علاوه بر توئیتر، کاربران ایرانی در سایر شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام ، اعتراض خود نسبت به رفتار خصمانه و اظهارات ایران ستیزانه روز گذشته رئیس جمهور آمریکا را اعلام و مطالب متعددی را با هشتگ خلیج فارس منتشر کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا