ساخت بزرگترین هواپیمای جهان برای پرتاب موشک به فضا

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،هواپیمای غول پیکر با نام «استراتولانچ» دارای طول دو سر بال 385 فوت (معادل 117 متر) است که آن را به بزرگترین هواپیما با چنین طول بالی تبدیل کرده و این هواپیما با وزنی معادل 227 تن، قادر است وزنی بیش از دو برابر وزن خود را روی 28 چرخ و محموله موشک خود را نیز با بهره‌گیری از 6 موتور بزرگ 747 ، حمل کند.
هواپیمای استراتولانچ به این دلیل آن قدر بزرگ است که شرکت سازنده قصد دارد از آن به عنوان یک پرتابگر موشک استفاده کند که در واقع به جای پرتاب موشک از روی زمین و از روی سکوی پرتاب که نیاز به سوخت فراوان دارد، هواپیما موشک را به هوا حمل کرده و سپس به فضا پرتاب می‌کند.
قبل از اینکه استرتولانچ قادر به پرتاب موشک به فضا باشد، باید آزمایش‌های فراوانی برای پرواز خود را پشت‌سر بگذارد و در اولین نمایش این هواپیما، قرار بر این بود که هواپیما آشیانه خود را ترک کرده و چرخ‌های این ابر هواپیما وزن 227 تنی آن را تجربه کنند.
خروج این هواپیمای غول‌پیکر از آشیانه خود برای آزمایش زمینی، آزمایش موتورها، آزمایش حرکت هواپیما روی باند و در نهایت اولین پرواز خود، گامی بسیار مهم و حیاتی بود و به این ترتیب در صورت موفقیت همه آزمایش‌ها توسط استرتولانچ، این هواپیمای بسیار بزرگ قادر خواهد بود اولین پرواز خود را تا سال 2019 به انجام برساند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا