معرفی اولین کامیون هیبریدی میکسر سیمان در دنیا

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،فناوری هیبریدی پلاگین(PHEV) یا همان خودروی برقی-بنزینی تاکنون به صدها هزار نفر از خریداران خودرو کمک کرده تا مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش دهند و اکنون چندین شرکت چینی به دنبال مزایای مشابه برای خودروهای سنگین در صنعت ساخت و ساز هستند.

یک خودرو هیبریدی پلاگین(PHEV) یک وسیله نقلیه دوگانه‌سوز با موتور الکتریکی باتری‌ خور و موتور بنزینی است که می‌تواند با اتصال به یک منبع بیرونی برق به شارژ کامل برسد.

بیشتر PHEV ها در حال حاضر خودروهای مسافری هستند، ولی نمونه‌های تجاری PHEV ونها، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، قطارها، موتورسیکلت‌ها، اسکوترها و خودروهای نظامی هم وجود دارد.

بر هیچکس پوشیده نیست که چین با مشکل آلودگی هوا دست به گریبان است و دولت برنامه‌های اختصاص یارانه را برای تشویق صنعتگران و شرکت‌های دانش‌بنیان به حرکت به سمت تولید وسایل نقلیه برقی و وسایل نقلیه بزرگتر مانند اتوبوس‌های شهری اجرا کرده است.

هم اکنون تعداد زیادی از اتوبوس‌های شهری برقی در سطح خیابان‌های شهر دیده می‌شود.

در حال حاضر دو شرکت برای ادغام "PowerDrive 8000 PHEV EDI" و نرم افزار کنترل خودرو "PowerSuite" در کامیون 32 تنی میکسر سیمان"Class-8 Shaanxi Automotive" دست به کار شده‌اند.

نتیجه یک وسیله نقلیه است که نه تنها می‌تواند راه خود را با استفاده از نیروی الکتریکی به محل ساخت و ساز پیدا کرده و بپیماید، بلکه همچنین میکسر آن به صورت الکتریکی کار میکند. در نتیجه نیاز به روشن بودن موتور برای مخلوط شدن سیمان حذف می‌شود.

خبرها حاکی از این است که یکپارچه‌سازی و آزمایش رانندگی PHEV جدید در مراحل نهایی خود است و کامیون در چند ماه آینده برای اقدام در این زمینه، آماده خواهد شد.

این امیدواری وجود دارد که به کارگیری فناوری مذکور در وسایل نقلیه سنگین و صنعتی موجب کاهش هزینه‌ها و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در خودروهای ساختمانی شده و تجدید نظر تعدادی از خودروسازان را به ارمغان آورد.

یکی از مدیران این پروژه می‌گوید: ما همچنان شاهد روند پیشرفت مداوم صنعت در زمینه برقی کردن کامیون‌های متوسط و سنگین در سراسر جهان هستیم. ما در ابتدا با ارائه نمونه‌های مختلف از اجزای ترکیبی و الکتریکی درایوهای خود، شرکت‌ مان را تاسیس کرده و موقعیت خوبی در بازار برای خود ایجاد کردیم. ما به نوآوری‌ها ادامه می‌دهیم تا تغییرات شگرفی در صنعت خودرو به وجود بیاوریم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا