تبادل نظر موتورسیلکت «بی ام و» با بقیه موتورها

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،موتورسیکلت یادشده از فناوری خاصی بهره مند است که ارسال اطلاعات و بحث و گفتگو میان موتورهای خودکار را ممکن می کند.

کنسرسیوم موتورسیکلت های مرتبط در سال ۲۰۱۶ و با حضور شرکت هایی مانند بی ام و، هوندا و یاماها شکل گرفته و قرار است شرکت های سازنده موتورسیکلت دیگری مانند کاوازاکی، کی تی ام و سوزوکی نیز به آن بپیوندند.

این کنسرسیوم قصد دارد فناوری های خاصی ابداع کند که تبادل اطلاعات هوشمند را میان موتورسیکلت ها ممکن کند و به آنها امکان دهد بدون نیاز به دخالت انسان یا سیستم های دیگر برای مسیریابی، عیب یابی، شناسایی موانع، فرار از ترافیک و غیره اقدام کنند.

سیستم های ارتباطی موتورسیکلت های هوشمند که تا به حال ابداع شده اند عمدتا با اتومبیل ها و کامیون ها سازگاری نداشته اند. اما امید می رود سیستم جدید به گونه ای توسعه یابد که با خودروها، کامیون ها موتورسیکلت های تولیدی تمامی شرکت های بزرگ تولیدی در سراسر جهان سازگار باشند.

فناوری ارتباطی جدید بی ام و، اولین گام در این زمینه محسوب می شود و علاوه بر موتورسیکلت R۱۲۰۰RS بی ام و، موتور CRF۱۰۰۰L Africa هوندا و موتور Tracer ۹۰۰ یاماها نیز با این فناوری سازگار هستند.

این سیستم نه تنها تبادل نظر میان موتورسیکلت ها را ممکن می کند، بلکه برای انتقال پیام به راننده و سرنشینان در مورد شرایط جاده و وضعیت دیگر موتورسیکلت ها نیز قابل استفاده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا