آغاز عصر هیدروژن برای تویوتا

آیا هیدروژن می‌تواند به‌عنوان بخشی از آینده سبز برای کامیون‌های ما مطرح باشد؟ تویوتا به دنبال تحلیل قابلیت‌ها و گزینه‌هایی در این رده است و در همین راستا نیز گروهی از کامیون‌های سنگین‌وزن خود را به نحوی تغییر داده است که بتوانند از سلول‌های سوخت هیدروژنی استفاده کنند.

این طرح که بانام پروژه پورتال شناخته می‌شود، در حال ورود به مرحله‌ای جدید است و این شرکت به سراغ آمایش رسمی پروژه خود در جاده‌های آمریکا است. بر همین اساس نیز قرار است تا این خودروهای دارای آلایندگی صفر در ماه جاری در جاده‌های لس‌آنجلس مورد آزمایش قرار بگیرند.

پروژه پورتال که در سال جاری میلادی توسط تویوتا رونمایی شده است، شامل حرکت دادن کامیون‌ها با کمک سلول‌های هیدروژنی مشابه با سلول‌های به‌کاررفته در خودروی میرای است. این کامیون‌ها با دو انباره 12 هیدروژنی و باتری‌های 12 کیلووات ساعتی می‌توانند توان خروجی 670 اسب بخار را ایجاد کنند. به‌این‌ترتیب می‌توانند با یک‌بار سوخت‌گیری، بار 36 تنی را در مسافتی 321 کیلومتری حمل کنند.

تویوتا باتجربه بسیار بالایی که درزمینهٔ ساخت خودرو و کامیون دارد، آماده‌شده است تا این کامیون‌ها که مدت‌ها در محیط کنترل‌شده آزمایش‌شده بودند را در محیط واقعی به بوته آزمون بگذارد. این کامیون قرار است تا مسافتی 321 کیلومتری را در جاده‌های لس‌آنجلس بپیماید و به‌این‌ترتیب مشکلات و قدرت آن در محیط واقعی به معرض نمایش درخواهد آمد. آزمایش یادشده قرار است 10 روز دیگر یعنی در روز 23 ماه اکتبر شروع شود.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا