شبکه اجتماعی برای پیش‌بینی نتایج فوتبال

ورزش فوتبال را می‌توان محبوب‌ترین ورزش در سراسر جهان دانشت. این ورزش سالانه میلیاردها دلار درآمد ایجاد کرده و میلیاردها بیننده را به خود جذب کرده و سرگرم می‌کنند. بااین‌وجود یکی از مواردی که بسیاری به آن علاقه‌مند هستند را می‌توان پیش‌بینی نتایج فوتبال دانست. بااین‌وجود آیا می‌توان فوتبال را پیش‌بینی کرد؟ متخصصان فعال در دانشگاه انجلیای شرقی یا UAE به‌تازگی توانسته‌اند تا یک پاسخ جالب به این موضوع بدهند.

بر اساس تحقیقات انجام‌شده بر روی تعداد 13 میلیون و 800 هزار توییت ارائه شده توسط کاربران شبکه اجتماعی توییتر (که نشان‌دهنده نرخ 5.2 توییت بر هر ثانیه بوده است) در طول انجام مسابقات لیگ برتر انگلیس و ترکیب آن با نتیجه ارقام تعیین‌شده توسط بنگاه‌های شرط‌بندی، نتایج فوتبال را با دقت بسیار بالایی پیش‌بینی کنند.

به‌این‌ترتیب بنگاه‌های شرط‌بندی یا کسانی که با این بنگاه‌ها کار می‌کنند می‌توانند به کمک تحلیل توییتر، نتایج پیش رو را تخمین بزنند. تحقیقات یادشده نشان می‌دهد که توییتر معمول زودتر از هر شبکه اجتماعی دیگری نسبت به رخدادهای هر بازی عکس‌العمل نشان می‌دهد. این امر به‌خصوص پس از گل و کارت قرمز به چشم می‌خورد.

برای این تحقیقات، لحن توییت‌های انجام‌شده در هر ثانیه از رقابت‌های فصل 2013-2014 رقابت‌های لیگ برتر مورد تحلیل قرار گرفت. دکتر آلاسدایر براون با تحلیل این رقابت‌ها که شامل 327 بازی بود به نتایج جالبی رسیده و می‌گوید: «روش‌های پیش‌بینی مدرن، تعدادی ابزار برای انجام کار خود در اختیاردارند، به‌صورت دقیق‌تر، بازار پیش‌بینی کردن در شبکه‌های اجتماعی به‌شدت محبوب به‌حساب می‌آید. نتایج ما به‌صورت خلاصه نشان داد که فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی چندان با رویکردهای احساسی و ارائه اطلاعات نادرست میانه‌ای ندارند. اگر آن‌ها را با بازار پیش‌بینی در بنگاه‌های شرط‌بندی ترکیب کنید، نتیجه‌ای بسیار دقیق به دست خواهید آورد.»

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا