تغییر در سبک زندگی عامل شیوع سردردهایی گردنی

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،دکتر محدثه آزادواری اظهارداشت: سردرد انواع مختلفی دارد که شایع ترین آنها سردردهای میگرنی و سردردهای تنشی هستند.

وی افزود: در کنار این سردردها، سردردهای گردنی نیز شیوع پیدا کرده اند که علت آن پوزیشن نامناسب سر و گردن هست.

آزادواری ادامه داد: به طور کلی هر عاملی که باعث آسیب به بافت گردن شود می تواند این سردرد را ایجاد کند که  ضربه، پوزیشن نامناسب گردن و تصادفات می توند از علل سردردهای گردنی باشد.

این متخصص طب فیزیکی اظهار کرد: این سردردها در ابتدا از یک گردن درد معمولی شروع می شود و به تدریج این درد گردن تبدیل به یک سردرد می شود که از ناحیه پشت سر به قسمت پیشانی و اطراف چشم ارجاع داده می شود.

وی افزود: گاهی ممکن سردرد به اندازه ای زیاد شود که فرد درد گردن که منشا اصلی ست را احساس نکند.

آزادواری همچنین تصریح کرد: در کنار درمان های دارویی که فرد انجام می دهد چندین درمان غیردارویی وجود دارد که اغلب بهتر از دارو روند بهبودی را تسریع می بخشند.

این متخصص طب فیزیکی گفت: راهکار های غیردارویی با اصلاح شیوه زندگی شروع می شود. در روند درمان ایستادن و نشستن بیمار باید مورد بررسی قرار می گیرد و به او شیوه درست پوزیشن گردن آموزش داده می شود.

آزادواری ادامه داد: بعضا افراد تلفن را بین گوش و کتف خود نگه می دارند که این از عوامل سردردهایی است که منشا گردنی دارند و ما به این افراد توصیه می کنیم که حتما از هدفن استفاده کنند.

وی در آخر افزود: ورزش های دامنه حرکتی، کششی و قدرتی، ماساژ و حرکت درمانی از دیگر درمان های غیر دارویی به شمار می آیند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا