نتایج رقابت‌های خودروهای خورشیدی

درحالی‌که رقابت‌های بین‌المللی خودروهای خورشیدی از روز یکشنبه آغازشده‌اند و مدت‌زمان زیادی به پایان آن‌ها باقی‌مانده است، اختلاف شرکتت کنندگان به نحوی است که می‌توان انتظار داشت که همین رده‌بندی برای روز نهایی نیز باقی بماند. قهرمان سال گذشته یعنی تیم Nuon از کشور هلند همچنان در بهترین شرایط ممکن قرار دارد و بااقتدار صدرنشین رده‌بندی مسابقات است.

به‌این‌ترتیب اگر شرایط تغییر نکند شاهد هفتمین قهرمانی Nuon در این مسابقات که در استرالیا برگزار می‌شوند خواهیم بود. برای کسانی که این مسابقات را نمی‌شناسند باید بگوییم که این رقابت‌ها در حقیقت دوره 30 خود را تجربه می‌کنند و شامل استقامت خودروها در طی کردن مسافتی 3 هزار کیلومتری هستند.

در این دوره از رقابت‌ها تعداد 50 شرکت‌کننده از 26 کشور جهان حاضر هستند که نماینده کشورمان یعنی خودروی خورشیدی غزال 4 نیز در آن حاضر بود ولی متأسفانه در همان ابتدای مسابقات با عدم امکان دریافت مجوز فنی از میان لیست شرکت‌کنندگان خط خورد.

خودروی Nuon در پایان روز سوم با برتری شگفت‌انگیز 56 دقیقه خود تقریبا کار این رقابت‌ها را یکسره کرده است و توانسته است تا با متوسط سرعت 81.5 کیلومتر بر ساعت در مسیر مسابقه حرکت کند. برای درک قدرت عملکرد این مدل می‌توانید به این نکته اکتفا کنید که سرعت خودروی رتبه دوم این رقابت‌ها تا به اینجا تنها 75.2 کیلومتر بوده است.

شایان‌ذکر است که هنوز تا پایان این مسابقات زمان زیادی باقی‌مانده است که یکی از دلایل اصلی این موضوع، عدم همخوانی آب و هوایی برای برگزاری رقابت‌ها بوده است ولی مسئولان این رقابت‌ها اعلام کرده‌اند که شاهد تغییر در برنامه این مسابقات نخواهیم بود.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا