جایزه بین‌المللی صرفه‌جویی آب کشاورزی در دستان یک استاد ایرانی

به گزارش سیناپرس و به نقل از ایسنا، دکتر مهدی سرائی تبریزی با طرح خود تحت عنوان «10درصد صرفه‌جویی در آب آبیاری با استفاده از میکرولایسیمترهای وزنی- زهکش‌دار» برندۀ این جایزه بین‌المللی شده است.

مسابقه بین‌المللی صرفه‌جویی آب در کشاورزی هرساله توسط کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی برگزار می‌شود. این مسابقه در چهار محور اصلی «فناوری صرفه‌جویی آب»، «مدیریت در صرفه‌جویی آب»، «ایده‌های کارشناسان جوان در صرفه‌جویی آب» و «اقدامات اجرایی کشاورزان پیشرو» برگزار می‌شود و هدف آن انتخاب طرح‌ها و اقدامات اجرایی و مدیریتی برتر در حوزه کاهش برداشت آب در مصارف کشاورزی است.

ایران در این دوره از مسابقات، با چهار طرح در چهار بخش مسابقه حضور داشته است.

دکتر مهدی سرائی تبریزی، عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با طرحی تحت عنوان «10درصد صرفه‌جویی در آب آبیاری با استفاده از میکرولایسیمترهای وزنی- زهکش‌دار» برگزیده هیأت داوران مسابقه بین‌المللی صرفه‌جویی آب در کشاورزی در بخش ایده‌های کارشناسان جوان شده است.

دکتر مهدی سرائی تبریزی ضمن آن‌که از ظرفیت‌های بالای علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات یاد کرده است، گفت: «امید است دریافت این جایزه، با توجه به بحران جدی آب در ایران به‌ویژه در بخش کشاورزی، فتح بابی برای پیدا کردن جایگاه مناسب برای همکاری جدی‌تر اساتید برجسته واحد علوم و تحقیقات با سازمان‌های پژوهشی دولتی، نیمه‌دولتی داخلی و بین‌المللی باشد تا به نحوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات به عنوان بازوی علمی و تحقیقاتی بیشتر و جدی‌تر به خدمت گرفته شود.»

دکتر مهدی سرائی تبریزی این جایزه بین‌المللی را همزمان با بیست و سومین کنگره بین‌المللی آبیاری و زهکشی و شصت و هشتمین اجلاس سالانه ICID که در کشور مکزیک برگزار شد، کسب کرد.

 

گزارش: غزال غضنفری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا