گزارش تصویری از رقابت‌های فوتومیکروگرافی شرکت نیکون

کارت‌های اعتباری شکسته، سوسک‌های بزرگ، گوجه‌فرنگی و غیره، گزینه‌های انتخاب‌شده برای افشای اطلاعات جزئی در زیر عدسی دوربین عکاسان مسابقات فوتومیکروگرافی شرکت نیکون بوده‌اند. این رقابت‌های عکاسی که بر روی علوم واقعی تمرکز داشته است به سراغ هر چیزی که ممکن است در هرروز مشاهده کنیم می‌رود و به‌این‌ترتیب شاهد نتایجی هستیم که هیچ کلمه‌ای به‌غیراز شگفت‌آور برای تفسیر آن مناسب نیست.

در سال جاری که چهل و سومین دوره مسابقات عکاسی شرکت نیکون است، شاهد حضور بیش از 2 هزار تصویر از 88 کشور مختلف هستیم. این تصاویر منتخب سال 2017 برای مدتی طولانی منتظر معرفی پیروز این مسابقات بودند. البته پیش‌ازاین که برنده واقعی این سیستم معرفی شود، تعداد 85 عکس به‌عنوان گزینه‌های اصلی انتخاب‌شده بودند.

تصویری از سلول‌های پوست که مقدار بسیار بالایی از پروتئین کراتین را نشان می‌دهد توسط دکتر برام ون دن بروک از کشور هلند برداشته شده است و توانسته است تا به‌عنوان برترین تصویر این مسابقات انتخاب شود.

دکتر اریک فلم به‌عنوان مدیر ارتباطات رقابت‌های نیکون دراین‌باره می‌گوید: «برنده امسال نه‌تنها تحقیقات و رویکرد علمی خارق‌العاده‌ای را نشان داد بلکه به عموم مردم اجازه داد تا گوشه‌ای از یک دنیای مخفی را مشاهده کنند. عکس برنده امسال مثالی از اهمیت کارهای انجام شده در دنیای علم بود. البته این تصویر به کمک فناوری‌های دائم رو به رشد تصویربرداری برای ما به ارمغان آمده است.»

در ادامه می‌توانید به تعدادی از این تصاویر دسترسی داشته و جذابیت دنیای میکروسکوپی را بیشتر درک کنید.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا