پرتره حیوانات وحشی در قاب دوربین

یک عکاس هنرمند به نام راندال فورد (Randal Ford) در طرحی جالب اقدام به ثبت تصاویر پرتره حیوانات مختلف کرده و صورت آن ها را با جزئیاتی زیبا و سایه روشنی هنرمندانه در قاب تصویر کشیده است. وی در این پروژه حیوانات مختلفی را از گوشه و کنار جهان انتخاب و با دوربین خود شکار کرده است.

مجموعه گردآوری شده فوق دارای دو بخش و هدف مجزا است: برای ایجاد یک تصویر ساده، یکنواخت و زیبا از حیوانات  و امکان ایجاد  ارتباط عاطفی با طبیعت و دیگر گونه های زنده برای مردم که تصاویر فوق امکان تحقق هر دو هدف را فراهم می کند.

به گفته این هنرمند، مجموعه گردآوری شده فوق دارای دو بخش و هدف مجزا است: برای ایجاد یک تصویر ساده، یکنواخت و زیبا از حیوانات  و امکان ایجاد  ارتباط عاطفی با طبیعت و دیگر گونه های زنده برای مردم که تصاویر فوق امکان تحقق هر دو هدف را فراهم می کند.

این هنرمند همچنین تلاش می کند از طریق هنر عکاسی و ثبت تصاویر دنیای وحش، فاصله و شکاف زیاد بین انسان ها و دنیای طبیعت وحشی را پر کند. وی در این رابطه می گوید: « خواه این تصاویر دارای زیبایی بسیاری بوده یا نشان دهنده قدرت و شهامت یا حتی وهم انگیز باشند، من قصد دارم به حیوانات فرصت گفتن داستان هایشان را داده و آن ها را با انسان ها مرتبط کنم.»

در این گزارش تصویری شاهد برخی از بهترین تصاویر گرفته شده توسط راندال فورد هستیم که به انتخاب وب سایت مجله دنیای حیات وحش (worldwildlife) نمایش داده شده اند.

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: worldwildlife.org

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا